تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع):

باید انقلاب اسلامی را به انقلاب حضرت مهدی (عج) متصل کرد

حجت‌‌الاسلام قاضی‌ عسگر گفت: با ولایت‌مداری باید انقلاب اسلامی را به انقلاب حضرت مهدی (عج) متصل کرد.
کد خبر: ۶۷۱۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۰ - 05June 2024

امام خمینی (ره) ذلت استکبار را پیش‌بینی کرده بودندبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین «سید علی قاضی‌عسگر» تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) عصر روز گذشته در ویژه‌برنامه گرامیداشت قیام ١۵ خرداد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار داشت: پهلوی اول در راستای هدف استکبار به دنبال تهی‌کردن جامعه ایران از فرهنگ دینی بود، اما به دلیل ریشه‌دار بودن مرجعیت در کشور، موفق به اجرای این نقشه شوم نشد و به‌ همین دلیل تضعیف روحانیت را هدف‌گذاری کرد.

وی افزود: امام راحل ۶٠ سال قبل با هوشیاری و با افشای نقشه استکبار در جمع مردم اعلام کردند که پهلوی دوم مجری نقشه آمریکا است.

تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) گفت: پهلوی دوم پس از این سخنان امام خمینی (ره)، ایشان را دستگیر کرد. اطلاع عمومی از این اتفاق، موجب قیام مردم در نقاط مختلف کشور شد. اقدام متقابل عمال رژیم پهلوی به کشتار گسترده مردم منجر شد تا جایی که به گواه تاریخ جنازه‌ها با کامیون جمع‌آوری و حکومت نظامی در کشور اعلام شد.

حجت الاسلام قاضی‌عسگر ادامه داد: امام راحل تا ١۶ فروردین ١٣۴٣ در زندان بود، اما شاه به دنبال نهضت و قیام مردم، ایشان را آزاد کرد. بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی پس از آزادی، ١۵ خرداد را با توجه به اهمیت آن و فجایع گسترده ناشی از کشتار مردم برای همیشه عزای عمومی اعلام کردند.

وی تصریح کرد: امام راحل ۶٠ سال قبل و با دوراندیشی اعلام کردند همه گرفتاری‌های ما از آمریکا و اسرائیل است.

تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) بیان داشت: امام راحل تا پایان عمر پربرکت خود دست از مبارزه برنداشت و برای آگاه‌سازی مردم تلاش کرد.

حجت الاسلام قاضی‌عسگر خاطرنشان کرد: زمینه‌سازی پیروزی انقلاب اسلامی با هدایت امام خمینی (ره) از خرداد ١٣۴٢ آغاز شد و با درایت ایشان به پیروزی رسید.

وی یادآور شد: انقلاب اسلامی با تقدیم هزاران شهید به پیروزی رسید و اکنون نیز برای ادامه مسیر پرافتخار جمهوری اسلامی باید همه ما پشتیبان رهبر معظم انقلاب اسلامی که همانند امام خمینی (ره) در برخورد با استکبار شجاع و قاطع هستند، باشیم.

تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) اضافه کرد: با ولایت‌مداری باید انقلاب اسلامی را به انقلاب حضرت مهدی (عج) متصل کرد.

حجت الاسلام قاضی‌عسگر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اتفاقات سرزمین‌های اشغالی، ابراز داشت: اسرائیل و گنبد آهنین مورد ادعای آنان در محاصره مقاومت اسلامی قرار گرفته و پس از هشت ماه نتوانستند نوار غزه را در دست بگیرند.

این مسئول در ادامه ضمن تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی گفت: حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع رئیس دولت سیزدهم بیانگر محبوبیت رئیس جمهور شهید است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها