پخش نغمات آیینی در سوگ شهادت امام جواد «ع» روی موج رادیو

شبکه‌های مختلف رادیویی با پخش نغمات آیینی و مرثیه‌هایی در سوگ امام جواد (ع) به مرور سبک و سیره زندگی امام جواد (ع)، فضایل اخلاقی ایشان و ... می‌پردازند.
کد خبر: ۶۷۱۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۱ - 05June 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، شبکه‌های مختلف رادیویی با پخش نغمات آیینی و مرثیه‌هایی در سوگ امام جواد (ع) به مرور سبک و سیره زندگی امام جواد (ع)، فضایل اخلاقی ایشان و ... می‌پردازند.

رادیو ایران؛ نغمات آیینی همراه با مریم نشیبا
به گزارش روابط عمومی معاونت صدا، شبکه رادیویی ایران در سالروز شهادت امام محمد تقی (ع) برنامه‌های متعددی را تدارک دیده است. "نوبت نوا" محفلی است از موسیقی و شعر به مناسبت شهادت امام جواد (ع) که پنجشنبه ۱۷ خرداد، ساعت ۹:۳۰ تقدیم می‌شود. "باغ ارغوان" در همان روز به تهیه کنندگی ندا حاجی اسماعیلی و اجرای مریم نشیبا ساعت ۱۵ نغمات آیینی را پخش می‌کند. "خانه دوست اینجاست" با موضوع حدیثی از امام جواد (ع) و امر به معروف و نهی از منکر  ۱۷ و ۱۸ خرداد، ساعت ۱۷:۱۵ از رادیو ایران پخش می‌شود. "اسم و رسم" در شب شهادت امام محمد تقی جواد الائمه (ع) با محوریت شهدای هم نام امام (ع) ساعت ۱۹:۰۵ تقدیم می‌شود. "سوگواره" ویژه برنامه دیگری است که به نقش امام جواد (ع) و فضایل اخلاقی ایشان می‌پردازد. این برنامه ساعت ۲۱:۳۰ تقدیم خواهد شد. "خورشید نامه" بسته صوتی معارفی است که در شب شهادت امام به القاب و کنیه‌های حضرت امام علی النقی (ع) در قالب سخنرانی اشاره می‌کند. این برنامه به تهیه کنندگی عبدالله علایی ساعت ۲۲ به روی آنتن می‌رود.

برنامه «راه شب» جمعه سی دقیقه بامداد به موضوع شهادت امام هادی (ع) می‌پردازد. "حرفی از تو" با موضوع پاسداری و نگهداری از میراث مهربانی و با نگاهی به زندگی امام جواد (ع) ساعت  ۴:۳۵ تقدیم می‌شود. "به نام عشق" با موضوع سبک زندگی امام جواد (ع) از ساعت ۹ به شرح داستان و حدیث شریفی از ایشان به  سخاوت امام می‌پردازد. "به افق آفتاب" نیز در همان روز با مرور سبک و سیره زندگی امام جواد (ع) ساعت ۱۱:۴۰ پخش می‌شود.

رادیو جوان؛ بحر العلوم
شبکه رادیویی برنامه زنده "با تو حالم خوبه" ساعت ۱۶ و برنامه "بحرالعلوم" رل در روز پنجشنبه و جمعه به صورت ویژه درباره امام جواد (ع) پخش خواهد کرد. در برنامه "مقام آفتاب" موضوع زندگی و سیره عملی امام جواد (ع) مورد بررسی قرار خواهد گرفت. این برنامه‌ها در روز پنجشنبه و جمعه پخش می‌شوند. مستند "سهم من" موضوعاتی، چون بخشندگی و سنت قرض‌الحسنه در جامعه را مورد بررسی قرار می‌دهد. این برنامه پنجشنبه ساعت ۲۰ و جمعه ساعت ۱۴ پخش می‌شود.

رادیو فرهنگ؛ از چشمه سار سخاوت
برنامه "از چشمه سار سخاوت" کاری از گروه تولید و تامین رادیو فرهنگ است که پنجشنبه ۱۷ خرداد ساعت ۲۱ و جمعه ۱۸ خرداد ساعت ۱۲:۳۰ به تهیه کنندگی مریم یوسفی پور و اجرای فاطمه رکنی  پخش می‌شود. در این برنامه حجت الاسلام محمد باقر نائیجی به عنوان کارشناس مذهبی احادیث ارزشمندی از امام جواد (ع) را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد. "دست امید بر رواق آرزو" جمعه ساعت ۸:۳۰ با روایتی از زندگی امام جواد (ع) پخش می‌شود. سخنرانی بزرگان دین، چون آیت الله ناصری، زنده یاد مجتهد تهرانی و ... درباره آن امام همام و مرثیه خوانی از بخش‌های این برنامه است. "ساعت سوگ" پنجشنبه ساعت ۲:۳۰ و جمعه ۱۵:۳۰ با بخش شعرخوانی و مرثیه‌های سوگ امام جواد (ع) پخش خواهد شد. برنامه "هفت کوچه در سوگ" به تهیه کنندگی سیدهادی موسوی نژاد با موضوع مروری بر ویژگی‌های اخلاقی امام جواد (ع) در مواجهه با مردم و فرهنگ سوگواری در کشور، جمعه ۱۸ خرداد ساعت ۹ صبح پخش می‌شود.  

رادیو تهران؛ مسابقه پیرامون سیره امام جواد (ع)
شبکه رادیویی تهران جمعه ۱۸ خرداد، با تدارک بخش‌های کارشناسی، سخنرانی بزرگان، مصاحبه و گزارش پنجشنبه شب از ساعت ۲۲ و جمعه از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۱ به مرور سیره زندگی، جود و کرم امام جواد (ع) می‌پردازد.

 برنامه "در ساحت حضور" با موضوع شهادت پخش می‌شود. "فرصت" در این روز با موضوع  کرامت و بخشندگی امام جواد (ع) روی آنتن می‌رود. برنامه "شمس العماره" جمعه ۱۸ خرداد از ساعت ۱۷ با برگزاری مسابقه پیرامون سیره زندگی، مرور فضایل و مناقب امام جواد (ع) تقدیم مخاطبان می‌کند.

رادیو صبا؛ دلگویه‌های مردم
در شب شهادت امام محمد تقی (ع) ویژه برنامه "ساده و صمیمی" ساعت ۱۸:۳۰ با رویکرد پخش دلگویه‌های مردمی با امام خود در دو قسمت راهی آنتن رادیو صبا می‌شود. ویژه برنامه "سرگذشت" ساعت ۲۰ و بازپخش آن ساعت ۱۴ با این موضوع که چرا تاکنون فیلم یا مجموعه تلویزیونی درباره زندگی امام جواد (ع) ساخته نشده است؟ تقدیم مخاطبان می‌شود. در ادامه ساعت ۲۱ برنامه "نواهنگ" با پخش تصنیف‌هایی به این مناسبت همراه مخاطبان می‌شود.

زمانی رادیو, [۱۶/۰۳/۱۴۰۳، ۱۰:۳۱ ق. ظ]روز جمعه ۱۸ خرداد ویژه برنامه "شهر بهشت" ساعت ۹ صبح با روایت متونی به انضمام بخش‌های ترانه، تصنیف، قطعات فیلم همراه مخاطبان می‌شود. ویژه برنامه تعاملی "هر طرف صدای تو" با موضوع بازتاب فضایل و ویژگی‌های اخلاقی امام جواد (ع) ساعت ۱۰ صبح به صورت زنده با مخاطبان همدل و هم نواست.

رادیو نمایش؛ تکیه و روشنا
شبکه رادیویی نمایش به مناسبت شهادت امام محمد تقی (ع) دو ویژه برنامه زنده "تکیه" و "روشنا" را به روی آنتن می‌برد. تکیه به تهیه کنندگی محسن جواهری، گویندگی نرجس فروغی و سعید سلطانی، پنجشنبه ۱۷ خرداد ساعت ۱۸ از رادیو نمایش پخش می‌شود.   روشنا هم جمعه ۱۸ خرداد، ساعت ۸:۳۰ روانه آنتن می‌شود.  

 رادیو پیام؛ پیام زندگی
ویژه برنامه پیام زندگی با موضوع شهادت امام جواد (ع) به تهیه کنندگی رضا صفری پخش خواهد شد.

رادیو اقتصاد؛ خلاق اقتصادی در سیره امام جواد (ع) 
شبکه رادیویی اقتصاد در برنامه "نود و هشت و کمی بیشتر" به فضائل اخلاقی و سیره اقتصادی امام جواد (ع) به عنوان اسوه حسنه در سبک زندگی و توسعه فردی می‌پردازد. "نود و هشت و کمی بیشتر" جمعه ۱۸ خرداد ساعت ۱۰ روی آنتن می‌رود.

رادیو قرآن؛ اشراق و پرداخت به شخصیت قرآنی امام جواد (ع)
شبکه رادیویی قرآن در نظر دارد برنامه "اشراق" را روی آنتن ببرد. این برنامه به تهیه فاطمه کاشانی وحید ۱۷ خرداد ماه ساعت ۲۱ تقدیم شنوندگان می‌شود. کارشناس مجری برنامه محسن شریف زاده و کارشناس دینی حجه الاسلام سید ناصرالدین نوری زاده است. در این برنامه شاخصه‌های امامت، سیره و شخصیت قرآنی امام جواد (ع) برای مخاطبان تبیین و بررسی خواهد شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار