فرزند شهید رئیسی:

باید نسبت به امام امت متعهد باشیم/ آیت‌الله رئیسی مزد وفای به عهد با امام رضا (ع) را گرفت+ فیلم

دختر شهید آیت‌الله رئیسی گفت: آیت‌الله رئیسی ابتدا تقواپیشه بود و بعد سیاستمدار. «تقوا» هم صرف پرهیز کردن نیست؛ بلکه یک کنش سیاسی فعال است.
کد خبر: ۶۷۱۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۰ - 06June 2024

به گزارش خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، دختر آیت‌الله شهید «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور در آیین بزرگداشت شهدای پرواز اردیبهشت که در مشهد مقدس برگزار شد، با اشاره به سجایای اخلاقی پدر خود اظهار داشت: پدرم همیشه در سخنان خود می‌گفت «دگرخواهی در پرتو خداخواهی» است و خدا مد نظر او بود و زمانی که می‌گویند فردی خادم ملت است؛ در واقع خادم الله است.

وی افزود: پدرم برای تقرب به خدا خدمت می‌کرد و این نکته‌ای است که همیشه باید حواسمان به آن باشد. ممکن است خیلی‌ها از جمله گاندی و ... برای ملت کار کنند، اما وجه تمایز او و شهدای دیگر این است که آنها صرفا خادم الله هستند و به‌ خاطر خدا مردم را دوست دارند و به آنها خدمت می‌کنند.

دختر شهید رئیسی ادامه داد: آیت‌الله رئیسی در ابتدای آخرین سخنرانی خود در کنگره امام رضا (ع) نکته جالبی را بیان کرد که آن فرق میان «رأی» و «عهد» است. ما در کنش سیاسی به این توجه می‌کنیم که به چه کسی رأی می‌دهیم، اما تعهدی نسبت به او نداریم. زمانی که به ساختار امت، جهان اسلام و حکومت الهی نگاه می‌کنیم، تعهد نسبت به امام مد نظر است.

وی با اشاره به اینکه ما باید یاد بگیریم نسبت به امام امت متعهد باشیم، گفت: در این مدت مردم به من می‌گویند که ان‌شاءالله راه پدر شما پایدار بماند و خون او پایمال نشود؛ اگر قرار است چنین اتفاقی بیفتد، ما باید یاد بگیریم که نسبت به امام امت متعهد باشیم نه صرفاً مانند «رأی» با او هم‌نظر باشیم.

دختر شهید رئیسی در مورد فرقی که شهید جمهور با مردم دیگر داشت، اظهار داشت: فرق پدرم با همه ما‌ این است که با امام رضا (ع) عهد بست و به عهد خود هم وفا کرد؛ اگر کسی می‎خواهد راهش ادامه پیدا کند، باید یاد بگیریم که نسبت به ولی خدا متعهد باشیم.

وی با اشاره به اینکه «تقوا» اصل کار است، افزود: برخی در مورد فردی می‌گویند او سیاستمداری متقی بود که سیاست داشت و تقوا پیشه کرد، اما در مورد آیت‌الله رئیسی اینگونه صادق است که او متقی سیاستمدار بود. ابتدا تقواپیشه بود و بعد سیاستمدار. «تقوا» هم صرف پرهیز کردن نیست؛ بلکه یک کنش سیاسی فعال است.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار