کارشناس مسائل دفاعی و راهبردی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

نبرد گسترده بین حزب‌الله لبنان و صهیونیست‌ها بسیار محتمل است

«اکبری‌پویا» با بیان اینکه امروز نبرد به سرزمین‌های اشغالی کشیده شده است، گفت: هر لحظه آتش جنگ بین صهیونیست‌ها و حزب‌الله لبنان شعله‌ور‌تر می‌شود و نبرد گسترده در این میدان بسیار محتمل است.
کد خبر: ۶۷۱۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۷ - 06June 2024

تفکر گروه‌های مقاومت در منطقه بر گرفته از انقلاب اسلامی است/ نبرد گسترده بین حزب الله لبنان و صهیونیست‌ها بسیار محتمل است«رضا اکبری‌پویا» کارشناس مسائل دفاعی و راهبردی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، درخصوص آخرین تحولات فلسطین اظهار داشت: تحولات غزه از ۱۵ مهرماه سال گذشته با عملیات «طوفان‌الاقصی» آغاز شد و در ادامه با عملیات «شمسیر آهنین» از سوی رژیم صهیونیستی ادامه یافت. امروز نیز جنایت‌گری‌های اشغالگران در مناطق فلسطینی، هشتمین ماه خود را سپری می‌کند.

اکبری‌پویا در ادامه با اشاره به غافلگیری رژیم صهیونیستی در مقابل گروه‌های مقاومت فلسطینی افزود: با شکل‌گیری انتفاضه در سال ۱۹۸۷، رژیم صهیونیستی در جنگ‌های ۳۳ روزه با حزب‌الله، ۲۲ روزه غزه، ۵۱ روزه غزه، ۲ روزه غزه، سیف‌القدس در سال ۲۰۲۱ و در نهایت طوفان‌الاقصی، نتوانسته پیروزی‌های خود در مقابل اعراب را تکرار کند.

کارشناس مسائل دفاعی و راهبردی با تأکید بر اینکه تفکر گروه‌های مقاومت در منطقه بر گرفته از انقلاب اسلامی است، افزود: امروز هشت ماه از نبرد غزه می‌گذرد و صهیونیست‌ها نتوانستند به هیچ‌کدام از اهداف خود در مقابل گروه‌های مقاومت فلسطینی برسند و تنها با جنایت علیه مردم مظلوم و بی دفاع در غزه می‌خواهند شکست‌های پی در پی خود را جبران کنند.

وی در ادامه با اشاره به برخی گمانه‌زنی‌ها درباره نبرد همه‌جانبه حزب الله لبنان با رژیم صهیونیستی، عنوان کرد: صهونیست‌ها در جنگ ۳۳ روزه تصور نمی‌کردند که از حزب‌الله لبنان شکست بخورند؛ لذا پس از این شکست، کمیته «وینوگراد» را به منظور بررسی عملکرد دولتمردان و نظامیان این کشور در جریان این نبرد تشکیل دادند. به یاد داریم که در جریان آن کمیته، «ایهود اولمرت» بازداشت و وزیر دفاع وقت و رئیس ستاد ارتش صهیونیست‌ها از کار برکنار شدند.

اکبری‌پویا با بیان اینکه حزب‌الله لبنان به لحاظ توانمندی، به یک راز بزرگ برای رژیم صهیونیستی تبدیل شده است، اضافه کرد: آن‌گونه که اعلام شده، حزب‌الله لبنان بیش از ۱۵۰ هزار موشک در اختیار دارد و این برای صهیونیست‌ها نگران‌کننده است.

کارشناس مسائل دفاعی و راهبردی تاکید کرد: امروز نبرد به مناطق اشغالی کشیده شده و هر لحظه آتش جنگ بین صهیونیست‌ها و حزب‌الله لبنان شعله‌ور‌تر می‌شود و نبرد گسترده در این میدان بسیار محتمل است.

وی افزود: در ماه گذشته، حملات حزب‌الله لبنان به حملات رژیم صهیونیستی دو برابر شده و دیدیم که حزب‌الله بالن جاسوسی سرّی صهیونیست‌ها را در آسمان لبنان نابود کرد و این توانمندی، صهیونیست‌ها را به فکر فرو برده که مقاومت لبنان به چه سلاحی مجهز است که توانسته ارتفاع بالا را مورد اصابت قرار دهد؟

اکبری‌پویا در پایان درباره توانمندی حزب‌الله لبنان در برابر جنگ همه‌جانبه با صهیونیست‌ها گفت: حزب‌الله لبنان تا به امروز هر حمله صهیونیست‌ها را به شکل دو برابری پاسخ داده است؛ البته جانب احتیاط را هم حفظ کرده است تا از سلاح‌های راهبردی خود فعلاً استفاده نکند.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها