رئیس اداره اقامه نماز معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی خبر داد؛

راه‌اندازی مرکز تخصصی نماز در مسجدگوهرشاد حرم رضوی

بیناباجی از راه‌اندازی مرکز تخصصی نماز در شبستان آیت‌الله نهاوندی مسجد جامع گوهرشاد حرم مطهر رضوی با همت اداره اقامه نماز معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی خبر داد.
کد خبر: ۶۷۱۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۳ - 05June 2024

راه‌اندازی مرکز تخصصی نماز در مسجدگوهرشاد حرم رضویبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، «محمدرضا بیناباجی» رئیس اداره اقامه نماز معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی، اظهار داشت: با توجه به سوالات متعددی که زائران و مجاورین حضرت رضا (ع) در مورد نماز دارند، این مرکز راه‌اندازی شده است.

وی افزود: در این مرکز خدمات آموزشی و مشاوره‌ای در زمینه نماز به زائران ارائه می‌شود و زائران می‌توانند در فضایی آرام و معنوی به فراگیری احکام و آموزه‌های دینی در مورد نماز بپردازند.

رئیس اداره اقامه نماز معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی، خاطرنشان کرد: هدف از راه‌اندازی این مرکز ارائه خدمات آموزشی و مشاوره‌ای در زمینه نماز به زائران و مجاورین حضرت رضا (ع)، پاسخ به سوالات زائران در مورد نماز، برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زمینه‌های مختلف نماز از جمله تصحیح قرائت نماز، نماز شب و احکام نماز است.

بیناباجی تصریح کرد: یکی از خدمات مرکز تخصصی نماز کارگاه تصحیح قرائت نماز است که در این کارگاه، زائران می‌توانند نماز خود را در حضور اساتید مجرب تصحیح کنند و اشکالات قرائت خود را برطرف کنند.

وی تصریح کرد: مرکز مشاوره نماز خدمتی دیگر به زائران است و در این مرکز، زائران می‌توانند با مشاوران مذهبی در مورد مسائل مربوط به نماز مشورت کنند.

رئیس اداره اقامه نماز معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی سومین خدمت جهت ارائه به زائران حضرت رضا (ع) دانست و گفت: در این کارگاه‌ها، آموزش‌های مختلفی در زمینه نماز از جمله احکام نماز، فضیلت نماز شب، نحوه اقامه نماز شب و ... به زائران ارائه می‌شود.

بیناباجی در ادامه با اشاره به برخی از برنامه‌های این مرکز، تصریح کرد: زائران می‌توانند با حضور در مرکز مشاوره نماز، با مشاوران مذهبی در مورد مسائل مربوط به نماز مشورت کنند.

رئیس اداره اقامه نماز معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی در خصوص برنامه‌های آینده بیان داشت: این مرکز در آینده‌ای نزدیک به صورت شبانه روزی فعالیت خواهد داشت و کتابخانه‌ای با محوریت نماز در شبستان دایر خواهد شد، همچنین در کنار مسابقات نماز و منبر‌های آموزشی و تخصصی میزبان مکلفین و جشن‌های تکلیف نونهالان و نوجوانان خواهیم بود.

گفتنی است، بدون شک، این مرکز تخصصی می‌تواند به عنوان مرجعی ارزشمند برای زائران و مجاوران حضرت رضا (ع) در زمینه نماز باشد و نقش مهمی در ترویج فرهنگ نماز و ارتقای سطح معرفت دینی زائران ایفا کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار