معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی:

فرهنگ دفاع مقدس گفتمان جریان فکری و اعتقادی مردم ایران اسلامی است

ناهیدی گفت: دفاع مقدس گفتمان جریان فکری و اعتقادی مردم ایران اسلامی است و هنر، ادبیات، موسیقی و... زبان گویای تجسم‌آفرینی برای فرهنگ هستند.
کد خبر: ۶۷۱۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰ - 05June 2024

فرهنگ دفاع مقدس گفتمان جریان فکری و اعتقادی مردم ایران اسلامی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی، «حسن ناهیدی» معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی امروز (چهارشنبه) در جلسه ادوار فرهنگ و هنر خراسان شمالی، اظهار داشت: فرهنگ مهمترین مؤلفه پیوند دهنده افراد یک منطقه جغرافیایی فارغ از مرز‌ها و توافقات سیاسی است. در زیرمجموعه فرهنگ، مفاهیمی قرار می‌گیرد که جریان فکری و اعتقادی آن افراد را بازگو می‌کند. دفاع مقدس یکی از این موضوعات است.

وی با اشاره به گستره بزرگ فرهنگ دفاع مقدس، تصریح کرد: تمامی جنبه‌ها و خرده فرهنگ‌های شناخته شده در علوم اجتماعی در فرهنگ دفاع مقدس متبلور و دیده می‌شود. دفاع مقدس گفتمان جریان فکری و اعتقادی مردم ایران اسلامی است. هنر، ادبیات، موسیقی و ... زبان گویای تجسم‌آفرینی برای فرهنگ هستند. با زبان هنر می‌توان دفاع مقدس را تبیین کرد، همچنین با زبان موسیقی، شعر و ادبیات می‌شود این حماسه‌ها را جاودان کرد.

ناهیدی با تأکید بر سوژه‌یابی و مطالعه نقش خراسان شمالی در دوران دفاع مقدس، گفت: هنرمندان و فعالان فرهنگی با آشنایی از سیره و منش رزمندگان، شهدا، جانبازان، ایثارگران و خانواده این عزیزان می‌توانند ابعاد شناخته نشده این فرهنگ را استخراج کنند. چرایی جنگ و دفاع مقدس تاکنون پرداخته نشده است و باید به این موضوع پرداخته و نهادینه شود. در همین راستا با مخاطب‌شناسی گام مؤثر در جهت انتقال آموزه‌های فرهنگ ایثار و شهادت برداشته می‌شود. تولیدات فرهنگی و هنری حوزه دفاع مقدس باید متناسب با ذائقه مخاطب آن به ویژه نوجوانان و جوانان باشد.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار