نماینده مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

«اقتصاد مقاومتی» راهبرد دستگاه‌های اقتصادی کشور باشد

ایزدخواه با اشاره به توجه مجلس دوازدهم به اقتصاد مقاومتی گفت: تولیدگرایی، مردمی سازی اقتصاد، عدالت اجتماعی و دانش‌بنیان شدن اقتصاد کشور محور‌های رویکرد جدید مجلس در حوزه اقتصادی کشور است.
کد خبر: ۶۷۱۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۳ - 07June 2024

نسخه‌های پوسیده اقتصاد نولیبرالی پاسخگوی نیاز‌های جامعه ایران نیست/ «اقتصاد مقاومتی» مانیفست دستگاه‌های اقتصادی کشور باشد«روح‌الله ایزدخواه» نماینده مجلس شواری اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، با اشاره به پرهیز از رویکرد نولیبرالی در قانونگذاری در بخش اقتصادی کشور اظهار داشت: آرمان‌ها و مبانی نظام جمهوری اسلامی ایران روشن و شفاف است، بر همین اساس مکرراً در صحنه‌های مختلف اجتماعی توسط مردم مورد حمایت قرار می‌گیرد.

ایزدخواه خاطرنشان کرد: ما در وقایعی مانند حادثه بالگرد رئیس جمهور و شهادت آیت الله رئیسی و جمعی از همراهانشان شاهد بودیم که مردم همراه و حامی نظام و انقلاب هستند.

وی افزود: بنابراین، نمی‌توانیم رویکرد حاکم بر کشور و حاکمیت را در عرصه اقتصادی نولیبرالی تلقی کنیم، اما در فضای دستگاه‌های مختلف حاکمیتی مدیران و کارشناسانی هستند که معتقدند همچنان می‌توان با نسخه‌های پوسیده و امتحان پس داده مکتب اقتصادی نولیبرالیسم کشور را اداره کرد.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این نسخه‌های اقتصادی شکست خورده وارداتی بوده و از سوی بانک جهانی و دیگر سازمان‌های بین‌المللی به اقتصاد ما دیکته شده است، گفت: ما در موضوع ارز ۳۰ سال است که تکلیف مشخصی نداریم و همواره به دنبال نرخ ارز در حال دویدن هستیم، به عبارتی نرخ ارز همواره از سیاست‌های اقتصادی ما جلو زده است.

ایزدخواه تأکید کرد: قطعاً چنین روشی برای اداره بازار ارز پاسخگو نیست و مجلس دوازدهم باید نگرش و تغییر اساسی نسبت نظام ارزی کشور به وجود بیاورد.

وی تصریح کرد: من یک نماینده مجلس هستم و طبیعتا به میزان رأی و پتانسیل خود می‌توانم بر مجلس اثرگذار باشم، اما نمایندگان متخصص و متعهد در مجلس دوازدهم هستند که می‌توانند به خوبی تحولات و تغییر نگرش‌ها را در حوزه مدیریت اقتصاد کشور به وجود بیاورند.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: برای اینکه اداره اقتصادی کشور به نحو احسن صورت گیرد قطعا با جمعی از همکاران خود طرح‌های تحول آفرین را در دستور کار قرار می‌دهیم، البته همکاری دولت جدید در این زمینه شرط است، رویکرد جدیدی که ما از آن سخن می‌گوییم چارچوبش همان اقتصاد مقاومتی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی آن را طرح کردند.

ایزدخواه گفت: تولیدگرایی، مردمی سازی اقتصاد، دورنگرایی و برونگرایی اقتصاد، عدالت اجتماعی و دانش‌بنیان شدن اقتصاد کشور محور‌های رویکرد جدید ما در حوزه اقتصادی کشور است، این محور‌ها همان کلیدواژه‌هایی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در تشریح اقتصاد مقاومتی عنوان کردند.

انتهای پیام/۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها