سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد خبر داد؛

تخصیص بیش از ۲ هزار میلیارد اعتبار برای اجرای ۳۳ طرح در مشهد

حاجی‌بگلو گفت: ۲،۳۶۰ میلیارد ریال برای اجرای ۳۵ طرح در منطقه سه شهرداری مشهد به عنوان دومین منطقه بزرگ جمعیتی این کلان‌شهر اختصاص پیدا کرد.
کد خبر: ۶۷۱۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۲ - 06June 2024

تخصیص بیش از ۲ هزار میلیارد اعتبار برای اجرای ۳۳ طرح در مشهدبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، «موسی‌الرضا حاجی‌بگلو» سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد اظهار داشت: ۳۵ طرح در منطقه سه شهرداری مشهد با هدف رسیدگی به مناطق کم‌برخوردار شهری اجرایی می‌شود که بزرگترین آن مجموعه آبی رسالت با هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال است که امروز عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی افزود: هم‌زمان با این طرح، کلنگ بوستان «قرقی» با ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار نیز به زمین زده می‌شود و ۳۳ طرح عمرانی، ترافیکی، فرهنگی، ورزشی و فضای سبز نیز در این منطقه بهره‌برداری می‌شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: اعتبار اجرای این طرح‌ها در بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری مشهد پیش‌بینی شده است و طبق برنامه زمان‌بندی شده عملیاتی می‌شود.

حاجی‌بگلو تاکید کرد: رسیدگی به مناطق کم‌برخوردار اولویت شورای شهر مشهد است که با جدیت دنبال می‌شود.

شهرداری منطقه سه مشهد از مرکز شهر و خیابان شیرازی تا حاشیه شهر و محدوده‌هایی مانند «خواجه ربیع، رسالت، سیس آباد، قرقی و مهرگان» ادامه دارد و با دارا بودن ظرفیت‌های گردشگری و طبیعی، چون آرامگاه خواجه ربیع، باغ نادری، ایستگاه بزرگ راه آهن مشهد و بوستان بزرگ بهار، وظیفه خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران را بر عهده دارد.

این منطقه، به عنوان دومین منطقه بزرگ مشهد از لحاظ جمعیتی، شامل چهار ناحیه و ۱۷ محله با وسعت سه هزار و ۳۰۷ هکتار است که طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیت ۴۰۰ هزار نفری را در خود جای داده است.

۲۹ درصد مساحت منطقه ۳ را سکونتگاه‌های غیررسمی تشکیل می‌دهد که ۵۶ درصد جمعیت منطقه در این بافت‌ها زندگی می‌کنند و جمعیت در این محدوده‌ها متراکم است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار