معاون فرهنگی استاندار خراسان رضوی:

نقش‌آفرینی دانش‌آموزان در عرصه انتخابات مصداق جهاد تبیین است

حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد گفت: حضور دانش‌آموزان پای صندوق‌های رأی به‌ عنوان «ناظر افتخاری» مصداقی محرز از تحقق جهاد تبیین است.
کد خبر: ۶۷۱۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۹ - 06June 2024

نقش‌آفرینی دانش‌آموزان در عرصه انتخابات مصداق جهاد تبیین استبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام‌  والمسلمین «حجت گنابادی‌نژاد» معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی در نشست با اعضای قرارگاه دانش‌آموزی میدان «۱۴ صفر ۲» اظهار داشت: امروز دیگر نوجوان ایرانی در بانگ فریاد «مرگ بر اسرائیل» تنها نیست و به برکت نهضت امام خمینی (ره)، شهدای این نهضت و حضور شما در صحنه‌های انقلاب، نوجوانان در خیابان‌های پاریس و لندن با شما هم‌صدا هستند.

وی با تاکید بر اینکه طرح‌های میدان، فرصتی برای هم‌افزایی تشکل‌های دانش‌آموزی و میدان‌داری نوجوانان است، تصریح کرد: امروز آرمان و شعار انقلاب اسلامی در دست نوجوانان آمریکایی قرار گرفته و صدای انقلاب اسلامی به اقصی نقاط دنیا صادر شده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی ادامه داد: امروز شرایط برای حضور و میدان‌داری نوجوانان به مراتب از گذشته مهیاتر است. یک نمونه همین حضور دانش‌آموزان پای صندوق‌های رأی به عنوان ناظر افتخاری است که مصداق محرز تحقق جهاد تبیین است. 

حجت‌الاسلام گنابادی نژاد گفت: اینکه نوجوانان به نمایندگی از همسن و سالان خود پای صندوق‌های رأی حاضر می‌شوند و در حالی که نمی‌توانند از نظر قانونی رأی بدهند، اما آزادانه و بی‌واسطه بر فرآیند انتخابات نظارت کنند، موضوع مهم و تأثیرگذاری است. این‌گونه است که توطئه دشمن برای بدبین کردن مردم به ویژه نسل جدید خنثی خواهد شد.

«میدان ۱۴صفر ۲» نام طرحی است که براساس آن، دانش‌آموزان به عنوان کنشگران اجتماعی مهیای میدان‌داری مباحث معرفتی و آگاهی‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی می‌شوند تا بتوانند در سطح کلاس، مدرسه، محله و خویشاوندان، میدان‌دار جهاد تبیین باشند.

این طرح در سال ۱۴۰۲ با استقبال گسترده دانش‌آموزان استان خراسان رضوی رو به رو شد و توانست شبکه‌ای با حضور بیش از ۲۰ هزار دانش‌‌آموز در سطح مدارس استان تشکیل دهد، که از این میان، ۹۰۰ دانش‌آموز در قالب ۹۶ قرارگاه در ۴۷ ناحیه آموزش و پرورش استان مسئولیت راهبری و فرماندهی را بر عهده داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار