فرماندار ویژه طبس:

کنگره شهدا حرکت عظیم فرهنگی برای شناساندن فرهنگ ایثار و شهادت است

«رحیمی» برگزاری کنگره شهدا را یک حرکت عظیم فرهنگی برای شناساندن فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: همه در قبال شهدا وظایفی داریم و برگزاری یادواره‌ها و کنگره‌ها نیز بخشی از این وظایف است.
کد خبر: ۶۷۱۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۹ - 06June 2024

کنگره شهدا حرکت عظیم فرهنگی برای شناساندن فرهنگ ایثار و شهادت استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان جنوبی، «علی‌اکبر رحیمی» فرماندار ویژه طبس امروز (پنجشنبه) در دومین جلسه ستاد اجرایی شهرستان طبس در کنگره ملی ۲۰۰۰ شهید استان خراسان جنوبی، اظهار داشت: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا وظیفه همگانی است و باید سیره شهدا در جامعه و به‌‍ویژه برای نسل جوان و آحاد مردم بازنشر شود.

وی بان داشت: توجه به تربیت نسل جوان از جنس انسان‌هایی که فرازهای افتخارآفرین این سرزمین را ترسیم کردند و با همان باورها، دستاورد اصلی برگزاری کنگره ملی شهدا هستند حائز اهمیت است و در این راستا ضروری است مردمی‌سازی همه برنامه‌ها در دستور کار قرار بگیرد.

فرماندار ویژه طبس تبیین کرد: دستاورد اصلی برگزاری کنگره شهدا، نسلی است که ذیل این برنامه‌ها تربیت می‌شوند، از این رو طراحی و اجرای این برنامه‌ها باید به گونه‌ای باشد که در باور مردم به فرهنگ ایثار و شهادت تأثیرگذار باشد.

رحیمی با تأکید بر اینکه دشمن از فضای مجازی برای تخریب فرهنگ غنی اسلامی استفاده می‌کند، افزود: دشمن در فضای مجازی حکمرانی و با تمام ابزار تلاش می‌کند تا استقلال، آزادی و ایمان را از از جامعه بگیرد و فرزندان ما را اسیر کند.

وی با اشاره به اینکه باید ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای جوانان به منظور خنثی کردن دسیسه‌های دشمنان تبیین شود، تأکید کرد: در ابتدای انقلاب اسلامی هیچ نوع تجهیزاتی وجود نداشت و امام راحل با کمک امت و همدلی مردم توانست انقلاب اسلامی را به پیروزی برساند و باید به مردم به درستی خدمت کنیم تا شرمنده شهدا نباشیم.

فرماندار ویژه طبس گفت: همه در قبال شهدا وظایفی داریم و برگزاری یادواره‌ها و کنگره‌ها نیز بخشی از این وظایف است لذا کار برای شهدا اجر و پاداش اخروی را به همراه خواهد داشت و هر کس  می‌تواند برای برگزاری کنگره مثمر ثمر باشد باید پای کار بیاید و قطعا خداوند متعال و شهدا اجر آن‌ها را خواهند داد.

رحیمی خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های حفظ جوانان و نوجوانان آشنایی آن‌ها با فرهنگ شهید و شهادت است و برگزاری کنگره یک حرکت عظیم فرهنگی برای شناساندن فرهنگ ایثار و شهادت و مبارزه با کفر و استکبار است و نباید این مهم را دست کم گرفته شود.

 انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها