مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی تأکید کرد؛

نقش مؤثر پدافند هوایی در تقویت توانمندی دفاعی کشور

سرهنگ «فلاحی» با اشاره به نقش مؤثر پدافند هوایی در تقویت توانمندی دفاعی کشور، گفت: باید خاطرات روز‌های جنگ را برای جوانان به خوبی بیان کنیم تا رشادت‌ها و ازخودگذشتگی‌های رزمندگانی که برای عزت و آزادی این مرز و بوم جانانه جنگیدند برای همیشه در تاریخ بدرخشد.
کد خبر: ۶۷۱۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۳ - 06June 2024

نقش مؤثر پدافند هوایی در تقویت توانمندی دفاعی کشور/ دفاع مقدس یک دانشگاه بزرگ استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان جنوبی، سرهنگ پاسدار «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی امروز (پنجشنبه) در دیدار با امیر سرتیپ دوم «حجت عباسی»  فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق، اظهار داشت: نقش‌آفرینی ارتش جمهوری اسلامی در سال‌های دفاع مقدس و تأمین امنیت مرزهای کشور بی‌‌بدیل است.

وی بیان داشت: هشت سال جنگ تحمیلی از سوی استکبار جهانی، به سرکردگی آمریکا و اسراییل و با حمایت بیش از ۵۰ کشوری که تابع دستورات آن‌ها بودند، صورت گرفت و عراق را در طول هشت سال جنگ تحمیلی مورد حمایت همه‌جانبه خود قرار دادند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی از دفاع مقدس به عنوان یک دانشگاه بزرگ یاد کرد و متذکر شد: باید خاطرات روز‌های جنگ را برای جوانان به خوبی بیان کنیم تا رشادت‌ها و ازخودگذشتگی‌های رزمندگانی که برای عزت و آزادی این مرز و بوم جانانه جنگیدند و از کشورمان دفاع کردند، به عنوان الگویی پیش روی نسل جوان قرار بگیرد و برای همیشه در تاریخ بدرخشد.

سرهنگ فلاحی با بیان اینکه پدافند هوایی در ایجاد آسمان امن و حفظ و تقویت بازدارندگی و توانمندی دفاعی کشور جایگاه ویژه‌ای دارد و نماد قدرت، عظمت و افتخار ملت است، افزود: دشمن با تمام قدرت و توان رزمی خود به مرزهای ما حمله و ما مظلومانه در برابر آن‌ها ایستادگی کردیم لذا باید این اتفاقات به نسل‌های آینده منتقل شود.

وی گفت: با تعاملی که بین اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌‌های دفاع مقدس استان و دستگاه‌های اجرایی و یگان‌های نظامی و انتظامی صورت گرفته علاوه بر پرداختن به عملکرد هر سازمان در دوران دفاع مقدس در دانشنامه استانی دفاع مقدس، آثار ارزشمندی در حوزه اسناد، پژوهش سوابق رزمی، زندگینامه و سیره شهدای شاخص جمع‌آوری و در قالب کتاب و سایر تولیدات فرهنگی و هنری مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان متعلق به همه نهادها، دستگاه‌ها و مجموعه‌هایی است که در دفاع مقدس نقش داشته‌اند، ادامه داد: استقرار بعضی تجهیزات پدافند هوایی که جذاب هستند و قابلیت نمایش را دارند در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان خراسان جنوبی می‌‌تواند در آینده برای بازدید کنندگان مؤثر باشد.

 انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار