خطبه‌خوانی رهبر انقلاب در خصوص امام جواد (ع)+فیلم

رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: امام جواد (ع) نمودار و نشانه مقاومت و انسان بزرگی هستند که تمام دوران کوتاه زندگی‌شان با قدرت ریاکار خلیفه عباسی مقابله کردند.
کد خبر: ۶۷۱۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۶ - 07June 2024

به گزارش خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، در سالروز شهادت جوادالائمه (علیهم‌السلام) فیلمی از خطبه‌خوانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در نماز جمعه ۱۸ مهر ۱۳۵۹ در مورد امام جواد (علیه‌السلام) منتشر شد.

امام خامنه‌ای: امام جواد (ع) با همه شیوه‌های مبارزه ممکن، مبارزه کردند

ایشان در مورد امام جواد (علیه‌السلام) فرمودند:

«امام جواد (علیه‌السلام) نمودار و نشانه مقاومت و انسان بزرگی هستند که تمام دوران کوتاه زندگی‌شان که در سن ۲۵ سالگی به شهادت رسیدند، با قدرت مزوّر و ریاکار خلیفه عباسی (مأمون) مقابله و معارضه کردند و هرگز قدمی عقب‌نشینی نکردند و تمام شرایط دشوار را تحمل و با همه شیوه‌های مبارزه ممکن، مبارزه کردند.

زندگی کوتاه این بنده شایسته خدا به جهاد با کفر و طغیان گذشت. امام جواد (علیه‌السلام) می‌خواستند به مردم بگویند که من طرفدار اسلام و خاندان پیامبر (صلی الله علیه و آله) هستم. 
امام رضا (علیه‌السلام) و امام جواد (علیه‌السلام) همت بر این گماشتند که این ماسک تزویر و ریا را از چهره مأمون کنار بزنند و موفق شدند.»

گفتنی است؛ امام محمد بن علی الجواد (علیهم‌السلام) روز ۱۰ رجب ۱۹۵ ه‍‍. ق در مدینه به دنیا آمدند و روز آخر ذی‌القعده ۲۲۰ ه‍. ق به‌دستور معتصم عباسی (هشتمین خلیفه عباسی و از فرزندان هارون‌الرشید) به شهادت رسیدند.

ایشان فرزند حضرت علی بن موسی الرضا (علیهم‌السلام) و نهمین امام شیعیان هستند و مزار ایشان در شهر کاظمین در کشور عراق قرار دارد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار