امام جمعه رشت:

کاندیداهای ریاست جمهوری جایگاه بالا و اقتدار ملت را مد نظر قرار دهند

آیت‌الله «فلاحتی» با اشاره به اینکه امروز یک اخم ملت ایران، لرزه به اندام قدرت‌ها می‌اندازد گفت: کاندیدا‌ها توجه کنند که جایگاه بالا و اقتدار ملت نباید آسیب ببیند.
کد خبر: ۶۷۱۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰ - 07June 2024

کاندیداهای ریاست جمهوری جایگاه بالا و اقتدار ملت ایران را مد نظر قرار دهندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، آیت‌الله «رسول فلاحتی» امام جمعه رشت ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلی امام خمینی (ره) رشت با اشاره به ضرورت توجه و تقدیر از زحمات و تلاش‌های گروه‌های خدمت‌رسان و خیران اظهار داشت: بسیاری از این افراد به نوعی وظیفه خدمت ندارند، اما به دیگران، خیر و کمک می‌رسانند که شایسته تحسین و تقدیر هستند مانند خیران مسجدساز و نیکوکاران که باید سالیانه از آن‌ها تقدیر شود تا گرایش آنها به خدمت‌رسانی و کار خیر بیشتر شود.

وی با تسلیت سالروز شهادت حضرت جوادالائمه (ع) تصریح کرد: امام جواد (ع) در ۲۵ سالگی به شهادت رسیدند و کار حکومت عباسی، ترور و کشتن انسان‌ها بود؛ جنایتی که امروز قدرت‌های استعماری به رهبری ایالات متحده و صهیونیست‌ها انجام می‌دهند، زیرا تنها راه بقای خود را در ترور افراد و کشتن انسان‌ها می‌دانند و در طول سالیان گذشته بسیاری از بزرگان کشورمان همچون شهید بهشتی، مطهری، صیاد شیرازی، مفتح و دانشمندان هسته‌ای ما را به شهادت رساندند.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه امروز هم رژیم کودک‌کش صهیونیستی ادامه حیات خود را در کشتن انسان‌ها می‌بیند افزود: حوادث تاریخ نشان داده که این روش (کشتن انسان‌ها) به محو جنایتکاران ختم می‌شود همانطور که از بنی‌امیه و بنی عباس چیزی جز سیاهی و لکه ننگین نماند، اما راه و یاد اهل‌بیت ماندگار شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به اهمیت شورای عالی انقلاب فرهنگی در کشور اظهار کرد: توقع ملت مسلمان از شورای عالی انقلاب فرهنگی، اقدامات موثرتر و خروجی مناسب است در حالی‌که خروجی این شورا در سال‌های گذشته اندک بوده است از طرفی با توجه به اینکه فرهنگ ما قدری دستخوش حوادث و بحران‌ها شده است و لذا توقع مردم این است که خروجی مناسب‌تری از شورای عالی انقلاب فرهنگی ببینند.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به مطالبات و توقع ملت ایران از رییس‌جمهور بعدی گفت: رییس‌جمهور شهید در واقع حرکت و مسیری را بنیان نهاد که هرکسی از عهده چنین حرکتی برنمی‌آید البته ما وجود انسان‌های خدوم، تلاشگر و مجاهد در جامعه را که فراوان هستند انکار نمی‌کنیم و باید دید چه کسی می‌تواند راه شهید جمهور را ادامه دهد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه نباید مطالبات و خواسته‌های فراتر از امکانات کشور از مسئولان داشته باشیم افزود: شهید رییسی با همین امکانات موجود توانست اقدامات و خدمات بزرگی از خود به یادگار بگذارد که نیاز به هزینه‌های زیاد داشت و نشان‌دهنده وجود سرمایه‌های بسیار در این کشور است.

وی با اشاره به زیرساخت‌های بهداشت و درمان در استان گیلان خاطرنشان کرد: گیلان در حوزه بیمارستان دولتی در طول سال‌ها مورد بی‌مهری قرار گرفت البته ما مخالف بیمارستان خصوصی نیستیم، اما توده مردم توان پرداخت خدمات بیمارستان خصوصی را ندارند و این مقوله باید توجه شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان در توصیه به کاندیدا‌های ریاست جمهوری عنوان کرد: دوری از بداخلاقی و تخریب در تبلیغات، توجه به امکانات و داشته‌های نظام اسلامی و توجه به جایگاه بزرگ ملت ایران در عرصه بین‌المللی از جمله اصولی است که کاندیدا‌ها باید مورد توجه اساسی قرار دهند.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه امروز یک اخم ملت ایران، لرزه به اندام قدرت‌ها می‌اندازد تاکید کرد: کاندیدا‌ها توجه کنند که جایگاه بالا و اقتدار ملت نباید آسیب ببیند؛ ملتی که در تشییع پیکر شهدای خدمت در ۵ استان سنگ‌تمام گذاشته و حماسه باشکوهی را رقم زدند.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه ملت ایران شاهکار عظیمی در ایجاد وحدت میان دانشگاهیان و فرهیختگان دنیا خلق کرده است ادامه داد: نامزد‌های ریاست جمهوری حرف دشمن شادکن نزنند و مرزبندی ایران با دشمنان را در نظر بگیرند و ایجاد یأس نکنند و تداوم راه پربرکت شهید خدمت را مدنظر قرار دهند.

به‌گفته نماینده ولی‌فقیه در گیلان، عرصه فرهنگ در کشورمان قدری آسیب دیده است و کاندید‌ها در تبلیغات به‌گونه‌ای صحبت نکنند که به ترویج اباحه‌گری بینجامد و باعث شادی دشمن شود.

امام جمعه رشت با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکا که فرمودند "شما اکنون در سمت درست تاریخ ایستاده‌اید" افزود: خداوند در قرآن کریم، جبهه باطل را به کف روی آب تعبیر کرده است که مدتی جولان می‌دهد و سرانجام محو می‌شود، اما آنچه که می‌ماند آب زلال و حق است.

وی ادامه داد: جوانانی که به حمایت از مظلوم در اروپا و آمریکا به‌پاخاسته‌اند در جبهه حق قرار گرفته و فهمیده‌اند که این روش منجر به تحولی جدید در عرصه بین‌الملل خواهد شد و آمریکا دیگر قدرت مطلق نیست و رژیم صهیونیستی باید محو شود و دولت‌های حامی این رژیم هم امروز عقب‌نشینی کرده‌اند و امیدواریم به زودی خبر سقوط تل‌آویو و آزادی فلسطین در جهان مخابره شود و به گوش جهانیان برسد.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار