حجت‌الاسلام ری‌شهری در کتاب خاطرات خود روایت کرده است؛

ماجرای درخواست جریانی سیاسی برای رد صلاحیت یک کاندیدا

اولین وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در کتاب خاطرات خود، ماجرای درخواست یکی از مسئولان اصلی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری درباره رد صلاحیت یکی از نامزدها را افشا کرده است.
کد خبر: ۶۷۱۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۵ - 08June 2024

درخواست یک جریان سیاسی برای رد صلاحیت یک کاندیدابه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس به نقل از مرکز اسناد انقلاب اسلامی، مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدمحمدی ری‌شهری» که سال ۱۳۶۳ به عنوان اولین وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی منصوب شد، در کتاب خاطرات خود ماجرای درخواست یکی از مسئولان اصلی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری درباره رد صلاحیت یکی از نامزد‌ها را افشا کرده است.

حجت‌الاسلام «ری‌شهری» در این‌باره گفته است: «یاد دارم که در دوران تصدی وزارت اطلاعات، در جریان برگزاری یکی از انتخابات‌ها، یکی از مسئولان اصلی برگزاری انتخابات که وابسته به یک جریان سیاسی بود، ضمن تماس تلفنی، از من خواست مطلبی برای رد کردن صلاحیت یکی از نامزدها، به وزارت کشور بفرستم. پاسخ دادم که‌: «در وزارت اطلاعات، چیزی که موجب ردّ صلاحیت وی باشد وجود ندارد»؛ اما او با اصرار می‌خواست وزارت اطلاعات برای ردّ صلاحیت وی کاری کند و می‌گفت‌: «چه طور می‌شود که اطلاعاتی دال بر ردّ صلاحیت چنین شخصی، در وزارت اطلاعات نباشد!».
 
مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدمحمدی ری‌شهری» بین سال‌های ۱۳۶۳ تا ۱۳۶۸ وزیر اطلاعات بود و پس از آن به عنوان دادستان کل کشور و دادستان دادگاه ویژه روحانیت منصوب شد. همچنین سرپرست حجاج ایرانی، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس خبرگان رهبری از دیگر مسئولیت‌های مرحوم ری‌شهری بود.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار