آیین اختتامیه جشنواره ملی ترنم فتح و ترنم حماسه برگزار می‌شود

آیین اختتامیه ششمین جشنواره ملی «ترنم فتح»، ویژه یگان‌های موزیک نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۷۱۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۱ - 08June 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، سرهنگ «علیرضا امجدیان» دبیر ششمین جشنواره ملی «ترنم فتح» از برگزاری آیین اختتامیه این رویداد موسیقیایی خبر داد و اظهار داشت: آیین اختتامیه ششمین جشنواره ملی «ترنم فتح»، ویژه یگان‌های موزیک نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود.

دبیر جشنواره ترنم فتح با بیان اینکه اجرا‌های گروه‌های موزیک در محل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و در جوار شهدای گمنام صورت خواهد گرفت و حضور برای عموم علاقه‌مندان آزاد است، تصریح کرد: این مراسم روز سه‌شنبه ۲۲ خردادماه از ساعت ۲۰ با اجرای یگان‌های برتر موزیک نیرو‌های مسلح در محل پردیس روباز سوسنگرد موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود.

آیین اختتامیه جشنواره ملی ترنم فتح و ترنم حماسه برگزار می‌شود

وی سطح کمی و کیفی گروه‌های شرکت کننده در این دوره جشنواره را رضایت‌بخش خواند و گفت: آثار رسیده به ششمین دوره جشنواره ملی ترنم فتح هم به لحاظ کمی و هم کیفی امیدوار کننده و شوق‌آفرین بود و نوید گشوده شدن فصلی شکوهمند در عرصه موزیک نظامی و حماسی را به همراه داشت. از جمله دستاوردهای این اتفاق را می‌توان اجرای یگان موزیک نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در سی و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر نام برد. 

امجدیان تاکید کرد: پاسداشت موسیقی حماسی با هدف بازآفرینی حماسه‌های هشت سال دفاع مقدس رویکرد این رویداد است. این جشنواره هرساله در سه مرحله برگزار می‌شود؛ مرحله اول، مرحله استانی است که ادارات کل حفظ آثار با همکاری نیرو‌های مسلح اقدام به برگزاری رویداد می‌کنند و نتایج را به هفت منطقه کشوری منتقل می‌کنند و مرحله دوم با انتخاب سه گروه از هر مرحله برگزار می‌شود و مرحله کشوری آن را در تهران برگزار می‌کنیم.

آیین اختتامیه جشنواره ملی ترنم فتح و ترنم حماسه برگزار می‌شود

دبیر این رویداد در ادامه از برگزاری آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی «ترنم حماسه» ویژه گروه‌های سرود مردمی همزمان با این مراسم خبرداد و گفت: باتوجه به اهمیت سرود و همخوانی در ایجاد وحدت و همدلی و شورآفرینی و امیدبخشی، دومین دوره جشنواره ملی ترنم حماسه ویژه گروه‌های سرود مردمی دفاع مقدس و مقاومت نیز در سه مرحله استانی، منطقه‌ای و کشوری برگزار شد. 

وی عنوان کرد: امسال در دومین جشنواره ملی «ترنم حماسه» ویژه گروه‌های سرود مردمی میزبان ۵۶۰ سرود از گروه‌های مختلف سراسر کشور بوده‌ایم و 31 گروه آن به مرحله‌ منطقه‌ای و ۷ گروه به مرحله کشوری راه یافته‌اند که سه‌شنبه از سه گروه از این گروه‌ها تجلیل به‌عمل خواهد آمد.  

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار