در مدینه منوره؛

جشن سالروز ازدواج حضرت امیرالمؤمنین (ع) و حضرت فاطمه (س) برگزار شد

جشن سالگرد ازدواج حضرت امیرالمومنین علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور جانشین سرپرست حجاج ایرانی در مدینه و مسئولان ستاد مدینه منوره برگزار شد.
کد خبر: ۶۷۱۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۵ - 08June 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، جشن سالگرد ازدواج حضرت امیرالمؤمنین، علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) همزمان با اول ذی‌الحجه با حضور آیت‌الله «سید هاشم حسینی بوشهری» جانشین سرپرست حجاج ایرانی در مدینه و مسئولان ستاد مدینه منوره برگزار شد.

این مراسم با قرائت آیاتی از کلام‌الله مجید توسط «امیرحسین انواری» قاری ممتاز کشورمان آغاز شد و پس از آن گروه تواشیح «العباد» دو قطعه در مدح حضرت زهرا (س) و امیرالمؤمنین علی (ع) اجرا کرد.

برگزاری جشن سالروز ازدواج حضرت امیرالمؤمنین (ع) و حضرت فاطمه (س) در مدینه

در این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین «حمیدرضا مهدوی‌ارفع» خطیب بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به سخنی از حضرت علی (ع) در نهج‌البلاغه، اظهار داشت: مبادا ظواهر دنیا ما را به خود مشغول کند و پس از آن متوجه شویم که از امور دینی غافل شده‌ایم.

وی به اشاره به دلایل تأخیر در ظهور امام زمان (عج) اظهار داشت: ما باید شرایط حکومت‌داری آن حضرت را فراهم کنیم و مهمترین ویژگی برای ظهور، پُر کردن زمین از عدالت و پاک کردن زمین از ظلم و جور است.

برگزاری جشن سالروز ازدواج حضرت امیرالمؤمنین (ع) و حضرت فاطمه (س) در مدینه

وی افزود: وقتی حضرت مهدی (عج) ظهور می‌کنند، افرادی که برای ظهور ایشان دعا می‌کردند از ته دلشان پشیمان می‌شوند؛ چراکه آنها فرهنگ زندگی در زمان امام حاکم را نمی‌دانند و ظرفیتش را ندارند.

خطیب بعثه یادآور شد: گسترده کردن فرهنگ زیست در فضای حاکمیت اسلامی و امام زمان (عج) در خواص و عوام جامعه یک ضرورت است و نخستین ضرورت آن هم پذیرش عدالت است.

برگزاری جشن سالروز ازدواج حضرت امیرالمؤمنین (ع) و حضرت فاطمه (س) در مدینه

پایان‌بخش این مراسم با مولودی‌خوانی حسین هوشیار و سید محمود علوی از ذاکران اهل بیت (ع) همراه بود.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها