مدیر هنری اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس کرمانشاه خبر داد؛

ارسال بیش از۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره «فانوس» در کرمانشاه

«آزادی» گفت: فراخوان هشتمین دوره جشنواره استانی و ملی «فانوس» از اوایل امسال آغاز و علاقه‌مندان تا آخر خردادماه برای ارسال آثار به جشنواره استانی فانوس مهلت داشته‌اند تا کنون بیش از ۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره استانی ارسال شده است.
کد خبر: ۶۷۱۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۹ - 09June 2024

ارسال بیش از۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره «فانوس» در کرمانشاه«آذر آزادی» مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌ کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس، اظهار داشت: هشتمین دوره جشنواره ملی «فانوس» به منظور ارتقا کمی و کیفی تولیدات هنری و سینمایی و کشف استعداد‌های بومی بویژه هنرمندان جوان، متعهد و انقلابی و ایجاد رقابت و انگیزه در بین آنها برگزار می‌شود.

وی با بیا اینکه این جشنواره در دو مرحله استانی و ملی برگزار می‌شود، بیان داشت: فراخوان هشتمین دوره جشنواره استانی و ملی «فانوس» از اوایل امسال آغاز و علاقه‌مندان تا آخر خردادماه برای ارسال آثار به جشنواره استانی فانوس مهلت داشته‌اند.
 
مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه با بیان اینکه این جشنواره در شش بخش اصلی هنر‌های نمایشی، هنر‌های تجسمی، فیلم و سریال، موسیقی و سرود و رادیویی برگزار می‌شود، افزود: امسال و سال گذشته بخش دانش‌آموزی به جشنواره اضافه شده که در بخش دانش‌آموزی تولید آثار هنری با امکانات و ارائه در حد توان دانش‌آموزان مورد تأیید هیأت داوران است.
 
وی افزود: نقش ولایت و رهبری در پیشبرد آرمان‌های دفاع مقدس، نقش اقشار مختلف مردم، شهیدان، جانبازان و آزادگان رزمندگان و ایثارگران، خانواده‌های معظم شهدا، مدافعان حرم و وطن، سبک زندگی رزمندگان و شهدا و راهیان نور از موضوعات این جشنواره است.
 
مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه مطرح کرد: بهره‌گیری از قالب‌های متنوع و جذاب هنری و هنرمندان جوان استان برای معرفی و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، گفتمان‌سازی هنر دفاع مقدس مبتنی بر منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، ارتقای کیفیت تولیدات هنری و سینمایی ادارات حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان‌ها را از اهداف این جشنواره عنوان کرد.
 
آزادی با اعلام اینکه در طول مدت فراخوان جشنواره تعداد ۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره استانی «فانوس» ارسال شد، تبیین کرد: از این تعداد ۱۰ اثر در بخش هنر‌های نمایشی، ۴۰۰ اثر در بخش هنر‌های تجسمی، ۸ اثر در بخش فیلم و سریال، ۱۵ اثر در بخش موسیقی و سرود، ۸ اثر در بخش رادیویی و ۵۰ اثر در بخش ویژه دانش‌آموزی بوده است.
 
وی خاطرنشان کرد: برگزیدگان این مرحله به جشنواره کشوری که در مهرماه به میزبانی شهرهنرمندان «شهرکرد» برگزار می‌شود، راه خواهند یافت.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها