اعلام شعار عاشورای آینده از سوی علمای بحرین

علمای بحرین با صدور بیانیه‌ای با تأکید بر ضرورت اصلاحات و مبارزه با باطل، شعار عاشورای آینده در این کشور را «با حسین تا همیشه» اعلام کردند.
کد خبر: ۶۷۱۸۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۱ - 09June 2024

اعلام شعار عاشورای آینده از سوی علمای بحرینبه گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، علمای بحرین در راستای تحکیم مفهوم اصلاح و مبارزه با باطل شعار عاشورای آینده را «با حسین تا همیشه» (مع الحسین أبداً) اعلام کردند. 

علمای بحرینی در بیانیه‌ای اهدافی را که در پس این شعار قرار دارد، یعنی ارتقاء آگاهی دینی و اخلاقی نسبت به انقلاب امام حسین (ع)، اهمیت جایگاه آن حضرت در دفاع از حق و مبارزه با باطل و احیاء ارزش‌های اصیل اسلامی را مورد تأکید قرار دادند.

در این بیانیه ضمن اشاره به اینکه ارزش‌هایی که امام از آن دفاع می‌کردند، عدالت، صداقت و اتحاد اجتماعی، تثبیت مفهوم اصلاح، تربیت و ارشاد بود، بر برجسته‌سازی زندگی امام و درس‌های آموخته شده از آن تأکید شده است. 

در این بیانیه تصریح شده است: از جمله اهداف انتخاب این شعار، تأثیرگذاری فرهنگی و اجتماعی است که به شکل‌گیری آگاهی جمعی و تقویت هویت فرهنگی، الهام بخشیدن به نسل‌های جدید در خصوص اهمیت و جایگاه امام حسین (ع) و ارزش‌هایی مثل صبر و شکیبایی و استقامت برای رسیدن به اهداف بزرگ کمک می‌کند.

در این بیانیه آمده است که شعار «با حسین تا همیشه» در ماه محرم سال جاری، دعوتی مستمر برای مؤمنان است که نه تنها به یاد جان‌فشانی‌های امام حسین (ع) باشند، بلکه برای رسیدن به ارزش‌هایی که آن حضرت برای آن تلاش کرده و در راه رسیدن به آن به شهادت رسیده است، جدی باشند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار