رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد:

روش رژیم صهیونیستی در جنگ یادآور عصر جاهلیت است

«حسنی دُرمیان» گفت: همان گونه قبل از اسلام و در عصر جاهلیت، اعراب با زنده به گور کردن دختران و زنان نسل‌کشی می‌کردند، امروز هم رژیم صهیونیستی با کشتن زنان و کودکان به نسل‌کشی مشغول است.
کد خبر: ۶۷۱۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۶ - 09June 2024

روش اسراییل در جنگ با غزه و فلسطین، به سبک جاهلیت استبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، «غلامرضا حسنی درمیان» رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد، در هفتمین کرسی بین المللی نقد و بررسی نسل کشی در غزه با تاکید بر مطالبه گری از روسای دانشگاه‌های ایران و جهان که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد اظهار داشت: رژیم صهیونیستی به زنان و کودکان رحم نمی‌کند و مشخص نیست که آنان را به کدامین گناه به قتل می‌رساند؟

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی نخستین بار نیست که این فجایع را در غزه و فلسطین به وجود می‌آورد. این رژیم در نخستین یورش خود به غزه بیش از هفت هزار فلسطینی را به شهادت رساند و در سال ۱۴۰۲ به بهانه‌های واهی دوباره غزه و فلسطین را مورد حمله قرار داد. به گونه‌ای که تا کنون ۳۶ هزار و ۵۸۶ نفر شهید و ۸۳ هزار و ۷۴ نفر زخمی و بسیاری دیگر از قربانیان زیر آوار مدفون شده‌اند که از این تعداد ۷۳ درصد معادل ۲۴ هزار نفر زنان و کودکان هستند‌.

رییس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: رژیم صهیونیستی از قوانین بین الملل پیروی نمی‌کند و به هر جنایتی دست می‌طند. این رژیم غاصب حتی به بیماران مبتلا به سرطان نیز رحم نکرده و از ورود هرگونه دارو به این مناطق جلوگیری می‌کند.

حسنی دُرمیان افزود: تنها ۲ جبهه حق و باطل وجود دارد و رژیم صهیونیست در جبهه باطل هزینه می‌کند و در طول تاریخ نیز در این جبهه قرار داشته است. امیدوار هستیم با پیروزی جبهه حق، ریشه جبهه باطل برای همیشه از بین برود.

وی ادامه داد: امروز جامعه دانشگاهی مشهد گرد هم جمع شده است و اعتراض خود را نسبت به جنایات رژیم صهیونیست اعلام می‌کند تا در مقابله با ظلم و جور جبهه باطل به وظیفه خود عمل کرده باشد.

هفتمین کرسی بین المللی نقد و بررسی نسل کشی در غزه با تاکید بر مطالبه گری از روسای دانشگاه‌های ایران و جهان به همت مجمع علمی اندیشمندان آزادیخواه جهان در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار