عصبانیت رژیم صهیونیستی از قرار گرفتن در فهرست قاتلان کودکان

منابع اسرائیلی خبر داده‌اند که این رژیم بعد از قرار گرفتن در لیست قاتلان کودکان، در تلاش است تا اقداماتی تلافی‌جویانه علیه سازمان ملل متحد اتخاذ کند.
کد خبر: ۶۷۱۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۰ - 08June 2024

عصبانیت رژیم صهیونیستی از قرار گرفتن در فهرست قاتلان کودکانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «گیلعاد اردان» سفیر رژیم «اسرائیل» در سازمان ملل متحد، جمعه شب، از کابینه «اسرائیل» خواست در پاسخ به تصمیم سازمان ملل متحد برای قرار دادن این رژیم در لیست سیاه قاتلان کودکان، آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) را یک «سازمان تروریستی» اعلام کند.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد، دیشب، از تصمیم خود برای قرار دادن رژیم «اسرائیل» در فهرست سیاه قاتلان کودکان خبر داد.

این لیست که در رسانه‌ها به «فهرست ننگ» معروف است، شامل طرف‌هایی می‌شود که به کودکان در مناطق درگیری آسیب می‌رسانند، آنها را می‌کشند یا از آنها به عنوان نیروی نظامی یا در مسائل جنسی سواستفاده می‌کنند.

براساس گزارش امروز (شنبه) شبکه «الجزیره»، تلویزیون رژیم «اسرائیل» (کان) دیشب گزارش داده است که تل‌آویو در حال انجام اقداماتی برای پاسخ به این تصمیم سازمان ملل است و قصد دارد روابط خود را با دبیرکل سازمان ملل قطع کند.

از طرف دیگر، نماینده رژیم «اسرائیل» در سازمان ملل پیشنهاد داده است که تل‌آویو به مقامات سازمان ملل و رؤسای آژانس‌ها روادید ندهد و از فعالیت آنها در کرانه باختری جلوگیری کند.

دولت غزه اخیرا در بیانیه‌ای اعلام کرد ارتش «اسرائیل» طی ماه‌های گذشته ۱۵ هزار و ۴۳۸ کودک را به شهادت رسانده و ده‌ها هزار کودک دیگر را مجروح کرده است.

براساس این بیانیه، بیش از ۱۷ هزار کودک فلسطینی در نوار غزه در پی حملات رژیم «اسرائیل» پدر، مادر یا هر دو والدین خود را از دست داده‌اند و قریب به ۳ هزار و ۵۰۰ کودک نیز با خطر مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند.

بیش از ۸ ماه است که در نوار غزه جنگ جریان دارد. ارتش رژیم اسرائیل بسیاری از تاسیسات این منطقه از جمله بیمارستان‌ها، مدارس و عبادتگاه‌ها را ویران کرده است.

مردم غزه تحت محاصره نیرو‌های اسرائیلی هستند و نیاز مبرمی به غذا و دارو دارند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار