دیدار مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران اردبیل با خانواده شهید «عزیز مذهبی»

«نوری» در دیدار با خانواده‌ شهید «عزیز مذهبی» دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۶۷۱۹۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۲ - 09June 2024

به گزارش دفاع‌پرس از اردبیل، در راستای تکریم ایثارگران و ترویج فرهنگ متعالی ایثار و شهادت، «داور نوری» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل به همراه جمعی از مسئولان استانی با خانواده‌ شهید غریب «عزیز مذهبی» دیدار کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران اردبیل در این دیدار‌ها ضمن تجلیل از صبر و پایداری خانواده‌های شهدا و ایثارگران، شهدای غریب را از مظلوم‌ترین شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس دانست و گفت: شهدای عزیزی که در دوران اسارت به فیض رفیع شهادت نایل آمدند، در نهایت مظلومیت ولی در حد اعلای غیرت و شجاعت، شربت شیرین شهادت نوشیدند و ما باید این بزرگمردان را به عنوان اسوه‌های غیرت و صلابت و شجاعت به نسل‌های جدید معرفی کنیم.

«عزیز مذهبی» هفدهم اردیبهشت ماه ۱۳۴۷، در روستای ثمرین از توابع شهرستان اردبیل به دنیا آمد. پدرش اسحاق، کشاورز بود و مادرش عظمت نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. ســال ۱۳۶۶ ازدواج کرد و صاحب یک پسر شد. به‌عنوان سرباز ارتش در جبهه (دفاع مقدس) حضور یافت. در منطقه قصرشیرین پس از اسارت توسط نیروهای بعثی در پنجم تیرماه ۱۳۶۸ در اردوگاه الرمادی عراق براثر شکنجه به شهادت رسید. پیکر او را در گلزار شهدای بهشت فاطمه (س) شهر اردبیل به خاک سپردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار