به گزارش دفاعپرس از خراسان رضوی، حجتالاسلام والمسلمین «عبدالله حاجیصادقی» نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یازدهمین اجلاس سراسری بسیج اساتید که روز گذشته در مشهد برگزار شد، در خصوص شهادت آیتالله رئیسی، اظهار داشت: نسبت به شهید رئیسی قضاوتهای مختلفی میشود من در محضر امام هشتم (ع) قسم یاد میکنم ورود ایشان به همه مسئولیتها فقط برای خدا بود؛ بنابراین در دوره قبل انتخابات ریاستجمهوری، با توجه به اینکه تفرقه در جبهه انقلاب مشکلات زیادی در پی داشت، از ایشان درخواست شد تا برای رسیدن به وحدت در انتخابات حضور پیدا کنند، در حالی که شهید رئیسی تمایلی نداشت.
وی افزود: ما رئیسجمهور ولایتمداری میخواهیم که قدرت عملیات داشته باشد، بروید سراغ کسانی که باور کردند در نظام حکمرانی دینی ولایت فرمانده است و قدرت پیاده کردن اراده رهبر معظم انقلاب اسلامی را دارند. شهید رئیسی ولایت را باور داشت و معتقد بود میشود اراده رهبر معظم انقلاب اسلامی را عملیاتی کرد.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران مهمترین ویژگی شهید رئیسی را برخورداری از روحیه جهادی دانست و خاطرنشان کرد: وی برای خدا وارد امور میشد و وقتی هم که وارد کاری میشد جهادی کار میکرد؛ ایشان نشان میداد سرباز ولایت است و مکتب سرباز ولایت بودن ریشه در ادبیات دینی ما دارد، مردمی و جهادی بودن همه نشانه خدایی بودن است.
حجتالاسلام حاجیصادقی گفت: نگران هستیم ریلگذاری شهید رئیسی به هم بریزد؛ بر همین اساس رئیسجمهوری میخواهیم که این ریلگذاری را بر هم نریزد. مهمترین مطالبه ما این است که رئیسجمهور بر اساس سیاست رهبر معظم انقلاب اسلامی اقدام کند، چراکه طی این مدت که از انقلاب گذشته، موفقیت ما در جایی بوده است که به سیاستهای رهبر معظم انقلاب اسلامی جامه عمل پوشاندیم.
وی تصریح کرد: اگر حوزه موشکی ما دست دولتها بود، امروز در این حوزه با وضعیت خوبی مواجه نبودیم. امروز به برکت برخورداری از قدرت موشکی مورد حمله قرار نمیگیریم؛ با ولایتمحوری میتوان در تمام عرصههای کشور موفق شد و انقلاب را تثبیت کرد، شهید رئیسی الگوی بزرگی برای این کار بود و رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص مواضع شهید رئیسی در خارج از کشور هرگز نگرانی نداشت.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به پیامدهای غفلت، بیان داشت: قرآن تنزل انسان را در غفلت از خدا و مقصد میداند، اما یک غفلت است که حتی از غفلت از خدا بدتر هست و آن غفلت از غفلتهاست، گاهی قرآن انسان را بیدار میکند وقتی بیدردی، جهل مرکب و خطرناک است، یعنی درد وجود دارد، اما انسان احساس درد نمیکند.
حجتالاسلام حاجیصادقی یادآور شد: از بزرگترین دسیسه شیاطین این است که قبح گناه بریزد تا انسان را به زمین بزنند، درد یک عامل هشداردهنده است که انسان را به درمان وادار میکند، لذا بیدردی یعنی عادی شدن گناه که بسیار خطرناک است و اینکه در جامعه نسبت به منکرات احساس درد نکنیم، بسیار خطر دارد.
وی حیات انسانی را اکتسابی دانست و خاطرنشان کرد: پیامبر اعظم (ص) آمد که انسان را زنده کند و به او حیات طیبه ببخشد هدف ما انسانها رسیدن به حیات است، هر چند حیات ما ازلی نیست، اما ابدی است و این دنیا با وجود کوتاهی، ابدیت ما را میسازد.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه هر حکمرانی دارای سه شکل است، ابراز داشت: قانونگذار باید عالم باشد و در قانونگذاری تحت تاثیر هیچ بینشی قرار نگیرد و فقط مصلحت انسان را در نظر گیرد و امر و نهی او دارای جایگاه باشد. از این رو فقط حکمرانی خدا این سه شکل را دارد؛ ولایت، تجلی توحید و ربوبیت خدا است؛ بر همین اساس خداوند متعال فرمانروایی خود را از طریق پیامبر (ص) و امامان با اراده خود به انجام میرساند و تمرد از پیامبر (ص) کفر و شرک است. از این رو جمهوری اسلامی تحت نظام ولایی معنا دارد.
حجتالاسلام حاجیصادقی عنوان کرد: دین دنیا را میسازد و با حرکت درست در دنیا، آخرت ساخته میشود. فلسفه دین همین است که ما گرفتار جهل مرکب و بیدردی نشویم. خداوند در قرآن میفرماید هر انسانی باید بنگرد برای فردا چه فرستاده است لذا باید برای مقصد توشه فرستاد.
وی با تاکید بر اینکه حکمرانی از مسائل مهم همه مکاتب و نظامهای سیاسی است، افزود: نظام حکمرانی سازنده فرهنگ و شاکله جامعه است، اما باید دید نظام حکمرانی حق و شایسته انسان چیست؟ ۳۰۰ مکتب در باب حکمرانی وجود دارد، اما باید قبل از اینکه سراغ مکاتب دیگر برویم، به اسلام بنگریم، چراکه اسلام اولین شاخصه یک جامعه دینی را نظام حکمرانی میداند.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تأکید کرد: بر این اساس جامعه دینی، جامعهای است که دارای نظام حکمرانی دینی باشد، اسلام در امر حکمرانی تأسیسی حرف زده و میگوید تنها نظام حکمرانی متناسب با فطرت انسان و تعالیبخش، نظام حکمرانی دینی است که با حریت و شخصیت انسان سازگار است.
حجتالاسلام حاجیصادقی گفت: مؤمن یعنی رأی دادن به حکمرانی خدا، زبان دین زبان دعوت است و هرکس دین را پذیرفت باید به آن عمل کند. نظام حکمرانی دینی ایجابی و سلبی است، تبری قرآن از تولی آن بیشتر است، لذا باید به طاغوت کافر گشت تا مؤمن شد از طرفی در نظام ولایی، ولایت قطب است و همه فرماندهیها در نظام ولایی تحت حکم الله است.
انتهای پیام/