استاندارد دوگانه رسانه‌های غربی در پوشش جنگ غزه

جنایت صهیونیست‌ها در النصیرات در عین حال که استاندارد‌های دوگانه رسانه‌های غربی را به تصویر کشید به خوبی نشان داد که ماهیت این رژیم اشغالگر تا چه اندازه علیه بشریت است.
کد خبر: ۶۷۱۹۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۵ - 10June 2024

جنایت النصیرات و معیار دوگانه رسانه‌های غربیگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: جدیدترین جنایت ضدبشری رژیم صهیونیستی علیه فلسطنیان به خصوص مردم غزه با بمباران هوایی، زمینی و دریایی اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه رقم خورد. دراین جنایت ضدبشری بیش از ۲۰۰ نفر از مردم باریکه غزه به شهادت رسیده و بیش از ۴۰۰ نفر مجروح شدند تا در عمل شاهد یکی از تلخ‌ترین و سیاه‌ترین روزهای جنگ غزه باشیم.

تجاوز وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به مرکز نوار غزه و اردوگاه النصیرات آن هم به بهانه آزادسازی ۴ اسیر اسرائیلی را می‌توان نمونه بارز جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی مردم فلسطین قلمداد کرد؛ جنایتی که دنیا و جامعه بشریت را در شوک و بهت عمیقی فرو برده است.

اما در جریان فاجعه اردوگاه النصیرات، رژیم صهیونیستی به تنهایی مقصر نیست و نمی‌توان از نقش حمایتی و پشتیبانی آمریکا در وقوع این جنایت ضدبشری غافل شد؛ زیرا اگر نبود حمایت‌های اطلاعاتی و لجستیکی ارتش ایالات متحده از ارتش اشغالگر و نامشروع صهیونیستی، این رژیم به سختی می‌توانست، چنین جنایتی را در غزه رقم بزند و انسان‌های فراوان بی‌گناهی را به خاک و خون بکشد.

البته این پایان ماجرا نیست و رژیم صهیونیستی در کنار حمایت و پشتیبانی آمریکا قبل و حین انجام این عملیات جنایتکارانه از حمایت تمام و کمال رسانه‌های غربی در بعد از انجام این اقدام تروریستی برخوردار است. این حمایت‌ها به صورتی است که تمام شبکه‌های خبری غربی این عملیات ضدبشری و غیرانسانی رژیم صهیونیستی را به بهانه آزادسازی اسرای اسرائیلی مشروع جلوه می‌دهند.

ضمن اینکه نکته جالب توجه و تامل برانگیز در نحوه و چگونگی انعکاس اخبار مربوط به حمله رژیم صهیونیستی به مرکز نوار غزه و اردوگاه النصیرات، برجسته کردن آزادسازی ۴ اسیر اسرائیلی از اسارت گروه حماس است. این رسانه‌ها آنقدر حرفه‌ای و ماهرانه رهایی ۴ صهیونیست را به تصویر کشیدند که شهید و زخمی کردن بیش از ۶۵۰ نفر از مردم غزه تحت الشعاع این آزادسازی قرار گرفته و اهمیت قتل‌عام این تعداد از فلسطینیان را در برابر آزادی‌سازی ۴ اسرائیلی ناچیز و کم اهمیت جلوه می‌دهند.

حمایت و پشتیبانی رسانه‌های غربی از جنایت رژیم صهیونیستی در اردوگاه النصیرات تا آنجا بود که این رسانه‌ها در توجیه انجام این عملیات و کشتار مردم غزه از عبارت «نتیجه تأسف بار یک عملیات ضروری» استفاده کردند؛ البته این رسانه‌ها به همین میزان هم قانع نبودند و در نوع و چگونگی تهیه و تولید گزارش‌های خبری خود نهایت تلاش را انجام دادند تا اینگونه نشان دهند که آزادسازی اسرای اسرائیلی فقط از مسیر انجام عملیات‌های نظامی امکان‌پذیر است.

در حقیقت باید به این موضوع بسیار مهم توجه کرد که رژیم صهیونیستی و ارتش متجاوز و اشغالگر آن همواره از حمایت و پشتیبانی تمام و کمال آمریکا و متحدان این کشور برخودار بوده و در این میان این کشور‌ها از ارائه هرگونه کمک‌های نظامی و کمک‌های اطلاعاتی به ارتش این رژیم خودداری نمی‌کنند.

در هر صورت آزادسازی ۴ اسیر اسرائیلی در برابر انبوهی از شکست‌ها و ناکامی‌هایی که رژیم صهیونیستی در جریان جنگ غزه در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی متحمل شده آنقدر کم‌اهمیت است که مشاهده می‌کنیم سران و مقامات این رژیم برای جریان‌سازی و کاستن فشار‌های روانی شدیدی که در هشت ماه اخیر تحمل می‌کنند، سعی در بزرگنمایی و برجسته‌سازی این واقعه دارند.

در پایان باید گفت حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه النصیرات اگرچه ممکن است دستاورد‌های محدودی برای رژیم صهیونیستی در داخل سرزمین‌های فلسطین اشغالی داشته باشد ولی در خارج از آن، با بازتاب کشتار مردم اردوگاه النصیرات فقط شاهد افزایش خشم و نفرت مردم جهان از این رژیم متجاوز و کودک‌کش خواهیم بود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار