پیام تسلیت فرماندهان و مسئولان ارتش در پی درگذشت همسر شهید «صیاد شیرازی»

فرماندهان و مسئولان ارتش جمهوری اسلامی در پیام‌های جداگانه درگذشت همسر امیر سپهبد شهید «علی صیاد شیرازی» را تسلیت گفتند.
کد خبر: ۶۷۱۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۶ - 09June 2024

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، فرماندهان و مسئولان ارتش جمهوری اسلامی ایران در پیام‌های جداگانه درگذشت حاجیه خانم «عفت شجاع» همسر امیر سپهبد شهید «علی صیاد شیرازی» را تسلیت گفتند.

امیر سپهبد شهید علی صیاد شیرازی

متن این پیام‌ها در ادامه آمده است:

پیام حجت‌الاسلام «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش

«بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

خانواده محترم شهید علی صیاد شیرازی

سلام علیکم

درگذشت بانوی فداکار، صبور و مومنه حاجیه خانم عفت شجاع، همسر شهید سرافراز ارتش اسلام، سپهبد علی صیاد شیرازی موجب تأثر خاطر شد.

آن بانوی مکرمه در دلاورمردی‌ها و فرماندهی اثرگذار و تعیین‌کننده شهید والامقام صیاد شیرازی در ۸ سال دفاع مقدس و مسئولیت‌های پس از آن نقش موثر ایفا نمود و بعد از شهادت ایشان با تمسک به حضرت زینب (س)، در تربیت فرزندان و زنده نگاه داشتن یاد، منش و سیره آن شهید والامقام از هیچ تلاشی فروگذار نکرد و الگوی بسیاری از همسران و مادران شهدا شد.

ان‌شاءالله آن بانوی مومنه با لطف و عنایات الهی با الگوی خود حضرت زینب (س) در بهشت برین همنشین خواهد بود.

اینجانب در گذشت همسر مهربان و صبور شهید سپهبد علی صیاد شیرازی را به خانواده بزرگ ارتش، فرزندان، بستگان و همرزمان آن شهید والامقام تسلیت گفته و از درگاه پروردگار متعال، علو درجات و غفران و رضوان الهی برای آن بانوی مکرمه و صبرجمیل و اجر جزیل برای بازماندگان مسألت می‌نمایم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران
عباس محمدحسنی»

پیام امیر سرتیپ «امیر حاتمی» مشاور فرماندهی معظم کل قوا در امور ارتش

«بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

سلام علیکم

درگذشت بانوی مکرمه، حاجیه خانم «عفت شجاع» همسر بزرگوار و فداکار امیر سرافراز ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپهبد شهید علی صیاد شیرازی موجب تأثر فراوان گردید.

همراهی و همگامی این بانوی عفیفه و مؤمنه در طول دوران سخت مبارزه شهید صیاد شیرازی پیش و پس از پیروزی انقلاب اسلامی و به‌خصوص دوران پرافتخار ۸ سال دفاع مقدس و پس از ترور ناجوانمردانه توسط منافقین کوردل و خبیث، از این همسر دلسوز و با بصیرت، شخصیتی زینبی، مقاوم و صبور در راه تحقق آرمان‌های اسلام عزیز به نمایش گذاشت.

اینجانب فوت این مادر و همسر فداکار و شجاع را به خاندان مکرم و به‌ویژه فرزندان برومند شهید سرافراز و سایر بستگان معزا تسلیت گفته، از درگاه خداوند متعال رحمت و غفران الهی و همنشینی با همسر شهیدش را در جوار قرب الهی برای آن مرحومه‌ی سعیده و صبر و اجر را برای بازماندگان محترم مسئلت می‌نمایم.

مشاور فرماندهی معظم کل قوا در امور ارتش
سرتیپ ستاد امیر حاتمی»

پیام امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش 

«بسم الله الرحمن الرحیم

انّا لله و انّا الیه راجعون

خبر درگذشت همسنگر دوران خدمت، همگام مبارزات انقلابی و همسر فداکار شهید سپهبد علی صیاد شیرازی، «عفت شجاع»، پس از تحمل یک دوره بیماری، سبب دریغ و تأسف بسیار شد. فقدان این بانوی ارجمند که سابقه مجاهدت و ایثار وی زبان‌زد خاص و عام است، موجب شده تا بار دیگر، نقش و جایگاه تأثیرگذار و والای زنان، در همدلی و همگامی با مجاهدان در راه آرمان‌های اسلام ناب محمدی و برپایی نظام ولایی، بیش از پیش برجسته شود.

اینجانب به نیابت از آحاد همکاران و همرزمانم در نیروی زمینی محوری و قهرمان، ضمن ابراز حزن و اندوه مجدد به مناسبت ضایعه غم‌انگیز درگذشت این بانوی مکرمه، از خداوند متعال برای ایشان درخواست غفران و رحمت واسعه الهی کرده و فقدان وی را به فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی)، خانواده مکرم شهدا، جانبازان و ایثارگران و تمامی همسران، خواهران و مادران معزز شهدای انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس، تسلیت عرض می‌کنم.

در پایان، موجب امیدواری است که دیگر بانوان این مرز و بوم، با تأسی از سبک زندگی و پیروی از شیوه زیست مؤمنانه و مخلصانه این بانوی گران‌قدر، قدم در راه عزت و تعالی نظام اسلامی و سرفرازی و افتخارآفرینی بیشتر کشور بردارند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش
سرتیپ کیومرث حیدری»

پیام امیر سرتیپ خلبان «حمید واحدی» فرمانده نیروی هوایی ارتش

«بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

خانواده محترم امیر سپهبد شهید علی صیاد شیرازی

سلام علیکم

همسر و همراه صادق «سپهبد شهید علی صیاد شیرازی» که سال‌ها در سنگر صبوری، مومنانه درس ما رأیت اِلا جمیلای حضرت زینب سلام الله علیها را مشق کرده و سربلند از آزمون همسری مجاهدی نستوه و مبارزی خستگی‌ناپذیر و شهیدی مظلوم، ندای ارجعی الی ربک را لبیک گفت، نمونه‌ای کامل از تربیت عاشورایی و الگویی درس‌آموز برای زنان و دختران این سرزمین برای ایفای نقش مؤثر در رقم زدن آینده‌ی روشن ایران سربلند است.

اگرچه خبر درگذشت این همسر شریف و زینبی موجب تأثر و اندوه فراوان شد، اما هویت آن بانوی بزرگوار آنچنان با شیر بیشه‌ی جهاد نفس و جبهه‌های رزم با دشمن، شهید سعید سپهبد صیاد شیرازی درهم تنیده است که از دستبرد فراموشی در گذر ایام، ایمن و رویین‌تن خواهد بود.

اینجانب و کارکنان نیروی هوایی الهی شانه به شانه‌ی فرزندان و یادگاران شریف و خاندان گرامی صیاد شیرازی خود را صاحب عزا دانسته و با آرزوی شکیبایی در این مصیبت برای بازماندگان، از درگاه خداوند رحمان برای آن فقیده سعیده غفران و رحمت واسعه و برخورداری از شفاعت حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا سلام الله علیها را مسئلت می‌نمایم.

فرمانده نیروی هوایی ارتش
سرتیپ خلبان ستاد حمید واحدی»

امیر سرتیپ «علیرضا صباحی‌فرد» فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش

بسم الله الرحمن الرحیم

مَا أَصَابَ مِن مُّصِیبَةٍ إِلَّا بِإِذْنِ اللَّهِ ۗ وَمَن یُؤْمِن بِاللَّهِ یَهْدِ قَلْبَهُ ۚ وَاللَّهُ بِکُلِّ شَیْءٍ عَلِیمٌ

خانواده ارجمند شهید سپهبد صیاد شیرازی

سلام علیکم

درگذشت مرحومه مغفوره حاجیه خانم عفت شجاع همسر شهید والامقام علی صیاد شیرازی که صبورانه زیست، صادقانه آموخت، صمیمانه روشنی بخشید و سبک‌بال از این جهان پر کشید را به خانواده محترم ایشان تسلیت و تعزیت عرض می‌نمایم.

بی‌شک همان‌گونه که صبوری این همسر عزیز سهمی بزرگی در پرورش، نقش‌بندی فکری و هدایت فرزندان خویش در پایبندی به ارزش‌های انقلاب و نظام اسلامی داشته‌اند در اجر و پاداش زحمات آن بزرگوار شریک است.

اینجانب به نمایندگی از کارکنان غیور پدافند هوایی ارتش از خداوند سبحان صبر و اجر برای بستگان و سایر بازماندگان و غفران و رحمت برای آن مرحومه مسئلت می‌نمایم.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران
سرتیپ ستاد علیرضا صباحی فرد»

پیام امیر دریادار «شهرام ایرانی» فرمانده نیروی دریایی ارتش

«بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت بانوی پارسا و انقلابی «حاجیه خانم عفت شجاع»، همسر شهید عالیقدر امیر سپهبد علی صیاد شیرازی موجب تأثر و تألم خاطر شد.

آن بانوی مؤمنه، پاک نهاد و فاضل به حق در مجاهدت‌ها و جانفشانی‌های همسر والامقام خود شهید صیاد شیرازی در مقام یک همراه و همدم مقاوم، در دوران دفاع مقدس و به‌ویژه پس از شهادت آن امیر عالی‌قدر، توسط منافقین کوردل در ادامه راه و ثبات قدم فرزندان او در خط امام و رهبری درخشید و نام و یاد خود را الهام‌بخش جامعه اسلامی و خانواده معظم شهدا قرار داد.

بی شک صلابت و نجابت ایشان برای تمام بانوان این سرزمین بهترین الگو است که با ایمان و اعتقادی راسخ و صبوری مثال‌زدنی، در دفاع از انقلاب و اسلام از عزیزان خود گذشته و صبر و شکیبایی اختیار کردند.

اینجانب به نوبه خود و همرزمان ولایتمدار در نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، ضایعه درگذشت آن بانوی مکرمه را به محضر فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای عزیز (مدظله‌العالی)، مردم شریف ایران و خانواده معظم آن مرحومه تسلیت و تعزیت عرض نموده و از خداوند متعال رحمت و غفران واسعه و همنشینی روح مطهر ایشان با بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) مسئلت می‌نمایم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران
دریادار شهرام ایرانی»

سرتیپ پاسدار امیر علی حاجی زادهفرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

خانواده محترم شهید والامقام علی صیاد شیرازی

در مکتب صبر زینب (س)، مجاهدت به شکیبایی و صلابت در سرافرازی است؛ مشق این عاشقی و مشی این تعالی، نشان افتخاری برای جمله همسران معزز شهداست. همسران نیکو خصالی که با ایمان و اعتقادی راسخ در زمینه ترویج و پاسداری از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی و شهدای معزز گام‌های مؤثری برداشته‌اند که به یقین هنر اولشان ازخودگذشتگی، صبوری و زنده نگاه داشتن یاد و خاطره مردانی از تبار قافله امام حسین (ع) است.

درگذشت بانوی صبور و مومنه مرحومه عفت شجاع، همسر امیر سرافراز ارتش اسلام و سرباز صادق و فداکار دین و قرآن، نظامیِ مؤمن و پارسا و پرهیزکار، سپهبد شهید علی صیاد شیرازی موجب تأسف و تأثر شد و یکی دیگر از همراهان و یاوران اسلام و بانوی متدین و گرانقدری از نسل دلسوزان انقلاب به دیدار حق شتافت.

اینجانب درگذشت این بانوی مومنه را به بیت معظم آن شهید تسلیت عرض کرده و از درگاه خداوند سبحان برای آن مرحومه رحمت واسعه و همجواری با همسر شهیدش و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت می‌کنم.

سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی زاده
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها