تمدید ­مهلت ثبت نام در چهل و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن

مهلت ثبت‌نام چهل‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به مدت ۱۰ روز از سوی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه تمدید شد.
کد خبر: ۶۷۲۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۲ - 09June 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، «حمید مجیدی‌مهر» رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اعلام این خبر گفت: زمان ثبت‌نام برای حضور در چهل‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که تا امروز در نظر گرفته شده بود تا ۲۹ خردادماه تمدید شد. همچنین فرصت ویرایش اطلاعات نیز در تاریخ ۳۰ خرداد امکان‌پذیر است. 

تمدید ­مهلت ثبت نام در چهل و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن

وی افزود: شروع ثبت‌نام چهل‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از ابتدای خردادماه بود، اما برگزاری مراسم تشییع پیکر شهدای خدمت و اعلام پنج روز عزای عمومی، باعث شد، اطلاع‌رسانی درباره زمان ثبت‌نام از پنجم خردادماه انجام شود. علت تمدید نیز استقبال خوب مخاطبان به ویژه نوجوانان و درخواست‌ ادارات اوقاف سراسر کشور است. 

مجیدی‌مهر تصریح کرد: ثبت‌نام، الکترونیکی است و از طریق مراجعه مخاطبان به سامانه my.oghaf.ir صورت می‌گیرد. تلاش شده است تا مراحل ثبت‌نام برای مخاطب تسهیل شود و هر فرد علاقه‌مند حتی با گوشی تلفن همراه خود طی مدت کمتر از یک دقیقه بتواند فرایند ثبت‌نام را نهایی کند.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف همچنین از تغییر زمان‌بندی اجرای مسابقات در برخی بخش‌ها خبر داد و گفت: این تغییر زمان‌بندی به خاطر ایام عزاداری محرم و نیز ایام اربعین حسینی است.

وی افزود: بر همین اساس مرحله شهرستانی مسابقات که در آئین‌نامه ۲۵ خرداد تا ۲۴ تیر اعلام شده بود به بازه زمانی نهم تیر تا نهم مردادماه سال جاری، همچنین زمان برگزاری مرحله استانی که در آیین‌نامه مردادماه اعلام شده بود، به بازه زمانی ۱۰ مرداد تا ۱۸ شهریور منتقل شده است. زمان‌بندی اعلام شده در مورد آزمون‌های بخش معارفی در همان تاریخ اعلام شده است. 

مجیدی‌مهر تصریح کرد: از جمله تفاوت‌های این دوره با ادوار قبل اضافه شدن بخش ویژه است که در رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال برپا می‌شود و در این دوره علاوه بر بخش بزرگسالان، شاهد اجرای این رویداد در رده نوجوانان هم خواهیم بود، این بخش در دو رشته قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن و در مراحل شهرستانی، استانی و ملی برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: از نکات قابل توجه چهل‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن ایران می‌توان به برگزاری این رویداد به صورت یادمان و بزرگداشت شهدای خدمت اشاره کرد، امیدوارم این نامگذاری ادای دینی به مجاهدات شهدای خدمت باشد.

یادآور می‌شود، چهل‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش‌های آواییِ انفرادی و گروهی (شامل رشته‎‌های حفظ کل قرآن کریم، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۰ جزء حفظ پنج جزء، اذان، دعاخوانی و مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم)، بخش معارفی شامل رشته‌های معارف قرآن کریم، معارف نهج‌البلاغه، معارف صحیفه سجادیه و ترجمه عمومی قرآن کریم و بخش ویژه (رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال) برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار