دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

ابتذال در رسانه‌های غربی؛ از بایکوت جنایات اسراییل تا خودکشی برای «مت‌گالا»

در حالیکه مردم غزه در کنار اجساد شهدای خودشان زندگی می‌کنند و امکان حتی تفکیک آنها را هم ندارند، رسانه‌های غرب در حال وایرال کردن تصاویر جشنواره مد و لباس «مت گالا» هستند.
کد خبر: ۶۷۲۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۰ - 11June 2024

گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس- فرشته حاجی زاده؛ در دنیای مد و فشن، جشنواره مد و لباس «مت گالا» رویداد مهمی به حساب می‌آید. این مراسم یکی از هیجان انگیزترین شب‌ها برای افراد مشهور و سلبریتی‌های معروف در دنیاست و آن‌ها می‌کوشند با استایلی شیک، جذاب و گران‌قیمت در آن حضور پیدا کنند. 

به گفته مجله مشهور «ووگ» که هرسال میزبان این رویداد است، در این مراسم طراحان، مدل‌ها و ستاره‌های هالیوود با جذاب‌ترین استایل‌های سال گرد هم جمع می‌شوند. مشاهیر دنیای سینما، مد، موسیقی، ورزش و حتی سیاست در مهمانی بزرگ «مت گالا» در موزه هنر متروپولیتن در شهر نیویورک ایالات متحده حضور پیدا می‌کنند.

بایکوت خبری جنایات اسراییل در دنیا با پوشش اخبار و تصاویر «مت‌گالا»
رسانه‌های خبری و تصویری دنیا هم به صورت کامل این مراسم را پوشش می‌دهند و اخبارش در سرتاسر دنیا پخش می‌شود. 

تبلیغات رسانه‌ای این مراسم به حدی زیاد است که هر ساله با شروع جشنواره عکس‌ها و فیلم‌های آن شبکه‌های اجتماعی را قرق می‌کند و توجه مردم دنیا شدیدا به این رویداد جلب می‌شود.

بایکوت خبری جنایات اسراییل در دنیا با پوشش اخبار و تصاویر «مت‌گالا»

در عین حال هر سال دنیای مد و فشن از این جشنواره الگو می‌گیرد و همه چشم‌ها به سلبریتی‌های معروف دوخته می‌شود. اما این رویداد در تاریک‌ترین و کثیف‌ترین دوران تمدن غرب برگزار می‌شود؛ جایی که مردم فلسطین و غزه از یک سو زیر فشار حملات سنگین رژیم صهیونیستی قرار دارند و از سوی دیگر به طور کامل با بی‌اعتنایی و سانسور رسانه‌های مهم دنیا مواجه هستند.

بایکوت خبری جنایات اسراییل در دنیا با پوشش اخبار و تصاویر «مت‌گالا»

زمانی که همه دوربین‌ها به فرش قرمز مت گالا خیره هستند تا ببیند کدام سلبریتی چه لباسی می‌پوشد، کودکان غزه از گرسنگی در حال مرگ هستند، لوله تانک‌ها در رفح به سمت مردم بی‌گناه نشانه رفته و چادر‌های زنان و کودکان به آتش کشیده می‌شود و عده‌ای زنده زنده می‌سوزند و این نشان می‌دهد که عدالت رسانه‌ای و خبری در دنیا یک شوخی مسخره است.

بایکوت خبری جنایات اسراییل در دنیا با پوشش اخبار و تصاویر «مت‌گالا»
همچنان که مردم غزه در کنار اجساد شهدای خودشان زندگی می‌کنند و امکان حتی تفکیک آن‌ها را از هم ندارند، رسانه‌های غربی در حال وایرال کردن تصاویر «مت گالا» هستند و اخبار غزه را در بایکوت رسانه‌ای قرار داده‌اند تا شاید با این ترفند، توجه افکار عمومی دنیا را از ظلم بزرگ اسراییل دور نگه‌ دارند.

بایکوت خبری جنایات اسراییل در دنیا با پوشش اخبار و تصاویر «مت‌گالا»

اما واقعیت این است که دنیا بیدار شده و دیگر این ترفند‌های رسانه‌ای و ترور افکار عمومی جواب نمی‌دهد؛ به طوری که حتی تظاهرات حامیان غزه در نزدیکی مقر برگزاری مراسم سالانه هنرمندان و طراحان دنیای مُد «مت گالا» در شهر نیویورک تشکیل می‌شود و به خشونت و درگیری با پلیس و بازداشت تعدادی از معترضان می‌انجامد. این وضعیت نشان دهنده ابتذال در رسانه‌هایی است که چشم خود را به‌ روی ظلم و ستم اسراییل در غزه و فلسطین و مهمترین مساله انسانی عصر بسته‌اند و در عوض با تمام توان به پوشش جشنواره‌ای می‌پردازند که هیچ ارزش انسانی و معرفتی ندارد.

انتهای پیام/801

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار