کنعانی در پاسخ به دفاع‌پرس:

پاسخ ملت ایران به آژانس و تروئیکای اروپایی پای صندوق‌های رأی داده می‌شود

سخنگوی وزارت خارجه گفت: مردم ایران پاسخ غیر فنی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و تروئیکای اروپایی را پای صندوق‌های رأی می‌دهند.
کد خبر: ۶۷۲۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۲ - 10June 2024

به گزارش خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه امروز درنشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس درخصوص کنش‌گری یکباره و غیر فنی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و تروئیکای اروپایی با هدف تأثیرگذاری بر فضای انتخابات کشور اظهار داشت: پاسخ به این کنش‌گری‌ها توسط مردم پای صندوق‌های رای داده می‌شود.

پاسخ ملت ایران به آژانس و تروئیکای اروپایی پای صندوق‌های رأی داده می‌شود

به گزارش دفاع‌پرس، روز چهارشنبه ۱۶ خرداد، قطعنامه پیشنهادی سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان، علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان، در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تصویب شد.

در این قطعنامه که با ۲۰ رای موافق، دو رای مخالف و ۱۲ رای ممتنع تصویب شد، بدون اشاره به همکاری‌های ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، از تهران خواسته شده تا برای حل و فصل مسائل ادعایی پادمانی «اقدامات ضروری و فوری» صورت دهد.

پیش‌تر از سوی مقامات ارشد کشور از جمله رئیس سازمان انرژی اتمی و سرپرست وزارت امور خارجه هشدار‌های لازم درباره اقدام قاطع و شدید ایران در مقابل قطعنامه شورای حکام داده شده بود.

با این حال، در قطعنامه شتابزده و غیرسازنده تروئیکا ادعا شده است که در صورت عدم «همکاری لازم، کامل و بدون ابهام ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای حل و فصل همه مسائل پادمانی باقیمانده» ممکن است از مدیرکل آژانس خواسته شود که یک «ارزیابی جامع و به روز شده در مورد احتمال حضور یا استفاده از مواد هسته‌ای اعلام نشده در ارتباط با مسائل باقی مانده گذشته و حال، در مورد برنامه هسته‌ای ایران، بر اساس اطلاعات موجود ارائه کند.»

به دلیل برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری ایران، امروز شرایط کشور پربحث‌تر از همیشه در جریان است و همزمان با آن به نظر می‌رسد تروئیکای اروپا و شورای حکام آژانس اکنون به دنبال بازیگری در انتخابات ریاست جمهوری ایران هستند.

انتهای پیام/37

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار