مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی مطرح کرد؛

گسترش ادبیات دفاع مقدس در کشورهای محور مقاومت

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: کتاب‌های دفاع مقدس از محبوبیت و مقبولیت مناسبی برخوردارند به نحوی که کشورهای محور مقاومت خواستار ترجمه این کتاب‌ها هستند.
کد خبر: ۶۷۲۱۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۴ - 10June 2024

گسترش ادبیات دفاع مقدس در کشورهای محور مقاومت/ آشنایی جوانان با دفاع مقدس ایران را در برابر تهدیدات بیمه می‌کندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان رضوی، نشست کمیته ادبیات و تاریخ شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی به ریاست «یوسف امینی» معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و سایر اعضا در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست اظهار داشت: بر اساس نظرسنجی علمی صورت گرفته، کتاب‌های دفاع مقدس به خصوص داستان‌های مادرانه و خواهرانه و همچنین زندگی شهدا که با احساسات، هجران‌ها و نگرانی‌های آن‌ها آمیخته شده مورد اقبال عمومی قرار گرفته است.

وی افزود: کتاب‌های دفاع مقدس از محبوبیت و مقبولیت مناسبی برخوردار شدند به نحوی که کشورهای محور مقاومت خواستار ترجمه این کتاب‌ها هستند.

این مسئول تصریح کرد: بیش از ۶۰ عنوان از آثار تالیفی حوزه دفاع مقدس از تقریظ رهبر معظم انقلاب اسلامی برخودار شدند که این امر نشان از اهمیت تالیف آثار دفاع مقدس دارد که انتظار می‌رود جهت‌گیری‌های مدیریتی و اجرایی در حوزه کتاب به سمت این رویکرد سوق داده شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: آشنایی نسل نوجوان و جوان با دفاع مقدس، ضامن سلامت اجتماعی است و کشور را در برابر چالش‌ها و تهدیدات بیمه می‌کند که تالیف کتاب یکی از عرصه‌های معرفی این حماسه جاوید است.

سردار یوسفعلی‌زاده تاکید کرد: برای اثرگذاری بیشتر آثار تالیفی در حوزه دفاع مقدس باید ذائقه‌شناسی صورت گیرد تا بر اساس آن بر موضوعات و قالب‌های مورد اقبال جامعه هدف تمرکز شود.

وی با بیان اینکه شهید آیت‌الله رئیسی به عنوان رئیس جمهور تراز انقلاب اسلامی در دوران مسئولیت خود مقوم فعالیت‌های حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس بود، گفت: با توجه به جهت‌گیری کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی و تعیین مقاومت به عنوان راهبرد قطعی نظام از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی و حرکت کلی توسط مدیریت کشور، پرداختن به دفاع مقدس از طریق تالیف کتاب و تولید آثار ادبی یک ضرورت غیرقابل انکار است چراکه تولید آثار ادبی در این حوزه از این جهت که پاسخگوی سوالات نسل جوان در خصوص این حماسه است و آن‌ها را با معارف و مبانی دفاع مقدس آشنا می‌کند یکی از عرصه‌های جهاد تبیین به شمار می‌رود.

این مسئول با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلابب اسلامی مبنی بر صد برابر شدن کمی و کیفی تولیدات حوزه دفاع مقدس، تصریح کرد: تولید آثار ادبی حرکتی زمان‌بر است و باید پشتیبانی‌ها در چاچوب برنامه انجام شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با تاکید بر آسیب‌شناسی در حوزه کتاب دفاع مقدس و ظرفیت‌شناسی و پای کار آوردن ظرفیت‌ها، ابراز داشت: برای اینکه کمیته ادبیات و تاریخ شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در تداوم حرکت خود موفق باشد باید ضمن آسیب‌شناسی عملکردها، نسبت به ارائه راهکار جهت تقویت فعالیت‌ها اقدام کند.

کتاب‌های دفاع مقدس جزو پرفروش‌ترین آثار تالیفی است

در ابتدای این نشست یوسف امینی در سخنانی بیان داشت: ویترین کتابفروشی‌ها با کتاب‌های پرفروش زینت داده می‌شود که بحمدالله کتاب‌های دفاع مقدس تا حدودی جای خود را در بین کتاب‌های پرفروش باز کرده و در ویترین کتاب‌فروشی‌ها قرار دارد و نشان از آن دارد که این دسته از کتاب‌ها از قشرهای مختلف اجتماعی مخاطب دارد.

وی افزود: دستگاه‌های عضو کمیته ادبیات و تاریخ شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی نسبت به جذب یک درصد اعتبار حوزه تالیف کتاب اهتمام داشته باشند.

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در ادامه به تبیین دستورالعمل اجرایی کمیته شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و اولویت‌های کاری این کمیته در سال جاری پرداخت.

همچنین در این نشست «راضیه رضاپور» مدیر ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گزارشی از عملکرد سال گذشته این مدیریت در حوزه تالیف کتاب و فعالیت‌های ادبی ارائه کرد.

در ادامه اعضا ضمن ارائه گزارش از فعالیت‌های ادبی سازمان متبوع خود در سال گذشته و برنامه‌های سال جاری و برشماری ظرفیت‌های سازمانی در حوزه تالیف کتاب و ادبیات، به بیان دغدغه‌های و نقطه نظرات خود در این حوزه پرداختند. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار