نماینده ولی فقیه در مازندران:

مشکلات حوزه ازدواج و جمعیت یک آسیب فرهنگی است

آیت الله «محمدی لائینی» گفت: مشکلات حوزه ازدواج و جمعیت پیش از اینکه یک معضل اجتماعی باشد یک آسیب فرهنگی است.
کد خبر: ۶۷۲۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۰ - 10June 2024

مشکلات حوزه ازدواج و جمعیت یک آسیب فرهنگی استبه گزارش دفاع‌پرس از مازندران، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در همایش وصال شیرین و آئین تجلیل از زوج‌های موفق، خادمان و فعالان حوزه ازدواج، با اشاره به مناسبت‌های پیش رو ضمن تسلیت سالروز شهادت امام محمدباقر (ع) و حضرت مسلم (ع) و تبریک روز عرفه، عید قربان و غدیر، اظهار داشت: همه ما قبول داریم که مشکلات حوزه ازدواج، نرخ زاد و ولد و مسئله جمعیت پیش از اینکه یک معضل اجتماعی باشد یک آسیب فرهنگی است.

وی با تاکید بر لزوم انجام کار فرهنگی، افزود: البته مشکلات معیشتی هم تاحدودی موثر است، اما می‌بینیم که در استان‌های کم‌برخوردارتر از مازندران اوضاع مسئله ازدواج و جمعیت بهتر است، بحث مسئله اقتصاد جزء است.

آیت الله محمدی لائینی تاکید کرد: کارشناسان و مسئولان برای پیری جمعیت در آینده نه چندان دور کشور زنگ‌های هشدار و خطر را به صدا درآوردند پس باید این مسئله را جدی بگیریم، برخورد‌ها در این زمینه می‌تواند هم ایجابی و هم سلبی باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به علل کاهش جمعیت گفت: بحث سقط جنین، آمار بالای سزارین، مصرف بی‌رویه سموم کشاورزی، عدم نظارت بر واردات در اقلام دارویی و کشاورزی، (مثلا در دنیا با یک سری اقدامات جمعیت سرخ‌پوست‌ها را کاهش دادند)، افزایش فوتی ناشی از تصادفات و ... وجود دارد که برای جلوگیری از آنها نیاز به انجام اقدامات سلبی است و در بخش ایجابی نیز درنظر گرفتن مشوق‌های لازم در عمل، نه حرف لازم است، مثلا در حوزه وام ازدواج به قول‌ها عمل نمی‌شود، پیگیری اینها مربوط به ورزش و جوانان می‌شود.

 عضو مجلس خبرگان رهبری خواستار درنظر گرفتن امتیازاتی برای متاهلین و کسانی که چند فرزند دارند در حوزه اشتغال و موارد دیگر شد و اذعان داشت: همه ما باید بجنبیم، متولیان امر خود باید به افزایش جمعیت عامل باشند و کمک کنند، رتبه مازندران در بحث جمعیت از آخر حدود سومی یا چهارمی و نگران‌کننده است.

این مسئول با بیان اینکه خانواده‌هایی که ازدواج را آسان می‌گیرند کار درستی انجام می‌دهند، عنوان کرد: اول باید گزینه خوب انتخاب کنند، بعد باید آسان گرفت، باید مسئله آلودگی به مسائل اجتماعی، زاد و ولد و موارد دیگر را جدی گرفت.

وی یادآور شد: باید امور فرهنگی در دانشگا‌ه‌ها، پارک‌ها و فضای جامعه ساماندهی شود، از این آزادی‌های نامشروع و افتضاح خلاص شویم، فضای جامعه پاک شود تا نیاز‌ها به‌صورت مشروع و حلال برطرف شود، همه باید دست به دست یکدیگر دهیم، خانواده‌ها باید بیشتر توجیه شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار