معاون امور علمی و فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) خبر داد؛

برگزاری مراسم مسلمیه امسال با شعار «سفیر ولایت و شهیدان خدمت»

حجت‌الاسلام عرفاتی گفت: امسال مراسم مسلمیه طبق سنت هر سال به مدت سه شب و با شعار «سفیر ولایت و شهیدان خدمت» در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۶۷۲۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۳ - 11June 2024

به گزارش خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «محسن عرفاتی» معاون امور علمی و فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری تشریح ویژه‌برنامه‌های این آستان برای برگزاری ایام مسلمیه و دعای عرفه اظهار داشت: بزرگداشت شعائرالله از جمله اقدامات فرهنگی و اسلامی است که در همین راستا برگزاری عزاداری ایام مسلمیه در پیشواز ایام عزای اباعبدالله الحسین (ع) از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

برگزاری مراسم مسلمیه امسال شعار «سفیر ولایت و شهیدان خدمت»

حجت‌الاسلام عرفاتی افزود: در این ایام هر سال از روز ششم تا هشتم ذی الحجه این آستان میزبان عزاداران حسینی است که امسال با شعار «سفیر ولایت و شهیدان خدمت» از پنجشنبه ۲۴ام تا شنبه (شب عرفه) ۲۶ خرداد همزمان با نماز مغرب و عشا به امامت تولیت آستان حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر گرد هم می‌آیند.

وی گفت: قدمت برگزاری این مراسم به یکصد و بیست سال می‌رسد که آغاز آن با هیات بنی فاطمه و هیات بزازها بود و مرحوم فلسفی و حاج آقا شجاعی در این ایام منبر می‌رفتند.

معاون امور علمی و فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) ادامه داد: برگزاری مراسم عزای مسلمیه با این کیفیت و قدمت اختصاص به آستان حرم حضرت عبدالعظیم (ع) دارد که امید است با توجه ویژه رسانه‌ها و قدمت تاریخی و حجم فعالیت فرهنگی در این ایام، این مراسم بیش از پیش به مردم و جهان اسلام معرفی شود.

حجت‌الاسلام عرفاتی خاطرنشان کرد: جلسات فراوانی جهت برگزاری بهتر این مراسم با هیات‌ها و مسئولان در شهر ری و آستان مقدس برگزار شده است لذا از همه دست‌اندرکاران تقاضا داریم جهت حفظ انتظام مراسم طبق دستورالعمل‌ها اقدام کنند.

وی گفت: زوار محترم در این ایام از اوردن وسایل اضافی خودداری کنند تا ترددشان با کمترین معطلی و مشکل مواجه شود. برادران در این ایام می‌توانند در صحن امام حسن مجتبی (ع) و ضلع شمالی صحن امام حسین (ع) و بانوان در ضلع جنوبی صحن امام حسین (ع) و شبستان امام خمینی (ره) برای زیارت مشرف شوند.

وی افزود: شب اول این مراسم (پنجشنبه ۲۴ خرداد) مصادف با شب شهادت امام محمد باقر (ع) است که با نماز مغرب و عشا آغاز شده و با مداحی حاج غلامرضا سازگار و حضور پیشکسوتان مداحان و هماهنگی خانه مداحان ادامه می‌یابد.

حجت‌الاسلام عرفاتی ادامه داد: حجت الاسلام میرهاشم حسینی، حجت‌الاسلام سید حمید میرباقری و حجت‌الاسلام حاج ابوالقاسم به ترتیب در شب‌های اول تا سوم سخنرانی خواهند کرد و حاج احمد واعظی، حاج محسن طاهری و حاج علی انسانی نیز به همین ترتیب پس از سخنرانی به مرثیه‌سرایی اهل بیت (ع) خواهند پرداخت.

وی گفت: با توجه به اینکه به تازگی این میراث معنوی ثبت ملی شده است، ضرورت دارد تا رسانه‌ها بیش از پیش به معرفی این مراسم پرداخته و به تبیین جایگاه این مراسم در ترویج فرهنگ حسینی بپردازند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار