شهید چمران:

هر جا امکان یابم با گلوله به اسرائیل جواب خواهم داد+ دست‌خط

شهید مصطفی چمران در یکی از دست‌نوشته‌های خود آورده است: «من می‌جنگم در برابر کوه‌ها، در کنار کوچه‌ها، در ته دره‌ها، در قد کوها، در دامن صحراها، در هر جا امکان بیابم، به ضرب گلوله به اسرائیل جواب خواهم داد و آن‌قدر خواهم جنگید تا به افتخار شهادت نائل آیم».
کد خبر: ۶۷۲۴۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۹ - 12June 2024

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، شهید «مصطفی چمران» سال ۱۳۴۸ بعد از ۱۵ سال اقامت در آمریکا و کسب دکترای الکترونیک و فیزیک پلاسما و همچین دو سال آموزش نظامی دیدن در مصر، به لبنان رفت و با کمک امام موسی صدر، «حرکةالمحرومین» و سپس جناح نظامی آن، سازمان «امل» را بر اساس اصول و مبانی اسلامی پی‌ریزی و در کمک به مردم فقیر این کشور نیز نقش مؤثری ایفا کرد.

این شهید والامقام در بدو ورود به لبنان، در یکی از دست‌نوشته‌های خود، این‌گونه کاغذ را به دست‌خط خود مزین کرده است: «ای شیعیان حسین (ع)، من برای شما بشارتی عظیم به ارمغان آورده‌ام. بشارتی که حلّال همه مشکلات است. بشارتی که جبر تاریخ را در برابر اراده آهنین ما تسلیم می‌کند. بشارتی که راه بسته ما را به سوی آسمان‌ها می‌گشاید. بشارتی که خورشیدوار طوفان ظلمت را محو و نابود می‌کند، بشارتی که طاغوت‌ها را محو و سرنگون می‌نماید. بشارتی که فرشتگان بهشت سرود پیروزی سر می‌دهند. بشارتی که معراج ما به آسمان است، بشارتی که ما را از خاک تیره صعود می‌دهد و به اعلی علیین می‌رساند. بشارت خیر، بشارت پیروزی، بشارت وصل به معشوق،... و این بشارت شهادت است.

شهید چمران: هر جا امکان بیابم با گلوله به اسرائیل جواب خواهم داد

دوستانم من پیشاپیش پرچم شهادت را به دوش می‌کشم و هر کس که به راه حسین (ع) معتقد است می‌تواند که مرا دنبال کند. من تصمیم گرفته‌ام که در برابر اسرائیل بایستم و حتی با مشت علیه تانک و توپ او بجنگم. من تصمیم گرفته‌ام که با ایثار خون خود، راه نجات شیعیان را بر صفحه تاریخ ترسیم کنم. من آمده‌ام که به اسرائیل بفهمانم برای همیشه در تاریخ روسیاهش خواهیم کرد. من می‌جنگم در برابر کوه‌ها، در کنار کوچه‌ها، در ته دره‌ها، در قد کوه‌ها، در دامن صحراها، در هر جا امکان بیابم، به ضرب گلوله به اسرائیل جواب خواهم داد و آن‌قدر خواهم جنگید تا به افتخار شهادت نائل آیم.

من راه خود را یافته‌ام و این بشارت بزرگ را به ارمغان آورده‌ام و مطمئنم که پیروزی و نجات شما نیز در پیروی راه مقدس حسین است و بس. محال است دنیا بپذیرد که کسی زمین شما را تصرف کند وقتی که شما در حفظ آن خون خود را فدا می‌کنید».

شهید چمران: هر جا امکان بیابم با گلوله به اسرائیل جواب خواهم داد

شهید «مصطفی چمران» در لبنان، علی‌گونه در معرکه‏‌های مرگ و حیات به آغوش گرداب خطر فرو رفت و در طوفان‏‌های سهمناک سرنوشت، حسین‌‏وار به استقبال شهادت تاخت و پرچم خونین تشیع را در برابر جبارترین ستم‏گران روزگار به اهتزاز در‌‏آورد؛ به‌گونه‌ای که امروز شاهدیم حزب‌الله بیخ‌گوش صهیونیسم به هراسی برای او تبدیل شده است.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار