معاون هماهنگ‌کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

ثمره جشنواره ترنم فتح نشان دادن زیبایی‌های موزیک حماسی نیرو‌های مسلح به مردم است

جعفری نقش گروه‌های موزیک در دوران دفاع مقدس را مهم و برجسته دانست و گفت: یکی از ثمرات جشنواره ترنم فتح نشان دادن زیبایی‌های موزیک حماسی نیرو‌های مسلح به مردم بود.
کد خبر: ۶۷۲۴۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۲ - 11June 2024

به گزارش خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، آیین اختتامیه ششمین جشنواره ملی «ترنم فتح»، ویژه یگان‌های موزیک نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران و اختتامیه دومین جشنواره ملی «ترنم حماسه» ویژه گروه‌های سرود مردمی، شامگاه (سه‌شنبه، ۲۲ خرداد) موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد. 

ثمره جشنواره ترنم فتح نشان دادن زیبایی‌های موزیک حماسی نیرو‌های مسلح به مردم است

علی‌اصغر جعفری معاون هماهنگ‌کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این مراسم با بیان اینکه در آستانه عید قربان و ایام حج هستیم، این ایام را به ملت شریف ایران تبریک عرض می‌کنم، اظهار داشت: خداوند را شاکریم که ششمین دوره جشنواره ترنم فتح و دومین جشنواره ترنم حماسه را با همراهی مجموعه گروه‌های موزیک نیرو‌های مسلح برگزار می‌کنیم. 

معاون هماهنگ‌کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تاکید براینکه ایران بزرگ و عزیز و سربلند به‌قدری ارزشمند است که اگر جان همه ما برای این سرزمین فدا شود، جای دوری نرفته است، افزود: عظمت ایران به‌قدری است که همه شهدا برای این سرزمین و عزت آن جان‌فشانی کردند. ایران قبل از انقلاب منافع آمریکا را به‌عنوان ژاندار منطقه تامین می‌کرد، اما ایران اسلامی امروز در دنیا توانسه معادلات دنیا را تغیر دهد.

وی تاکید کرد: اگر امروز مردم غزه طی چندین ماه در برابر یکی از بزرگترین ارتش‌های جهان با گرسنگی و تشنگی عزت‌مندانه ایستادگی و مقاومت می‌کند و از طرفی در کشور‌های یمن، سوریه، عراق و لبنان مقابله با دشمن صهیونیستی صورت می‌گیرد، نشان دهنده اهمیت حماسه دفاع مقدس است که اگر این حماسه‌ها و از خودگذشتگی‌های شهدا نبود، این افتخارات فراهم نبود. 

جعفری، دفاع مقدس را همانند یک قلعه دانست که مقاومت اسلامی در کوه‌پایه و دامنه آن به حرکت در آمده است و تاکید کرد: ما به شهدا و نیرو‌های مسلح افتخارم می‌کنیم و می‌بالیم و تمام قد به احترام خانواده‌های شهدا می‌ایستیم. 

معاون هماهنگ‌کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نقش گروه‌های موزیک در دوران دفاع مقدس را مهم و برجسته دانست و گفت: یکی از زیبایی‌های دفاع مقدس نقش گروه‌های موزیک و گونه موسیقی نظام بود. آنگاه که مارش عملیات و پیروزی در شهر‌های ایران نواخته می‌شد، مردم در عین اشک ریختن جشن می‌گرفتند لذا نقش موزیک و موسیقی در طول این دوران همیشه افتخار آمیز مهم و برجسته بود.

وی برگزاری جشنواره ترنم فتح را یک اقدام مهم برای ارتقای جایگاه موزیک در نیرو‌های مسلح دانست و تصریح کرد: یکی از ثمرات جشنواره ترنم فتح نشان دادن زیبایی‌های موزیک حماسی نیرو‌های مسلح به مردم بود. گروه‌هایی که پیش از این هنرشان تنها در پادگان‌ها مشاهده می‌شد و این جشنواره باعث شد هنرنمایی ارزشمند این گروه‌ها رزم‌نواز به‌چشم مردم بیاید. 

جعفری از برگزار کنندگان جشنواره ترنم حماسه و ترنم فتح قدردانی کرد و با بیان اینکه اقدامات سازمان هنری و امور سینمایی، دبیر جشنواره و گروه‌های شرکت کننده سازنده و موثر بوده است، ادامه داد: امیدوارم در دوره بعد جشنواره شاهد رشد بیشتر کمی و کیفی کار‌ها باشیم و زمینه‌ای فراهم شود تا گروه‌های موزیک نیرو‌های مسلح فعالیت بیشتری در زمینه موزیک انجام دهند و همانطور که گروه موزیک نیروی زمینی در جشنواره فجر هنرنمایی کرد، حتما گروه‌های برتر دیگر چنین فعالیتی را در جشنواره فجر داشته باشند.

معاون هماهنگ‌کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس حضور پرشور در انتخابات آتی را مورد تاکید قرار داد و گفت: امیدوارم شاهد جشن بزرگ انتخاب ملت ایران در انتخابات پیش‌رو باشیم و ثمره آن انتخاب یک نیروی مومن، شایسته و رهروی برای رئیس‌جمهور شهید باشد. 

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار