نویسنده حوزه دفاع مقدس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

اهالی هنر به سوژه‌های بر زمین مانده دفاع مقدس توجه کنند

کامور بخشایش در مورد تعامل بیشتر میان کارگردانان و نویسنده‌ها گفت: لازم است ارتباط بیشتری برقرار شود تا سوژه‌های بر زمین‌مانده دفاع مقدس بهتر بتوانند خود را نشان دهند.
کد خبر: ۶۷۲۶۷۳
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۴ - 15June 2024

به گزارش خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، جواد کامور بخشایش در اول مرداد ۱۳۵۳ در «بخشایش» به دنیا آمد. وی از سال ۱۳۷۳ وارد دفتر ادبیات انقلاب اسلامی شد و در حوزه‌های تاریخ و ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به پژوهش و نویسندگی مشغول شد.

بخشایش در فرهنگ ناموران معاصر ایران، دایرةالمعارف انقلاب اسلامی، فرهنگ نام‌آوران، فصلنامه پانزده خرداد مطالبی نگارش کرده است.

تعامل بیشتر میان نویسندگان و ناشران حوزه مقاومت منجر به تقویت آثار مشترک می‌شود/ ارتباط میان کارگردانان و کتاب کم است

«جواد کامور بخشایش» نویسنده دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس درباره تعامل میان نویسندگان محور مقاومت اظهار داشت: تعامل میان نویسندگان و ناشران محور مقاومت، موضّعین و فعالان نشر این عرصه باید خیلی جدی‌تر شود تا بیش از پیش منجر به تولید آثار مشترک و ترجمه زبان به زبان، ارتباطات و تعاملات فرهنگی، رصد کردن اوضاع و شرایطی که الآن در آن هستیم مانند بحث غزه، فلسطین، لبنان و... شود.

وی افزود: جا دارد تعاملات میان کشور‌هایی که محور مقاومت را هدایت می‌کنند، بیشتر از این‌ها شود.

این نویسنده درباره انتقال مفاهیم دفاع مقدس و مقاومت به نسل جوان گفت: ضعف بزرگی که ما داریم، عدم توجه به حوزه فیلم‌هایی است که در تبیین ارزش‌ها و مفاهیم دفاع مقدس و محور مقاومت اثرگذار هستند، اما چیزی که من احساس می‌کنم، این است که در جامعه خودمان تعامل و ارتباط میان اهالی کتاب و اهالی سینما مانند کارگردانان و فیلم‌نامه‌نویسان و تهیه‌کنندگان کم است؛ یعنی کتاب‌های ما سرشار از سوژه‌هایی هستند که کارگردانان ما از آنها بی‌اطلاع هستند. 

کامور بخشایش درباره تعامل بیشتر میان کارگردانان و نویسنده‌ها اظهار داشت: لازم است ارتباط بیشتری برقرار شود تا سوژه‌های بر زمین‌مانده دفاع مقدس بهتر بتوانند خود را نشان دهند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار