مسئول واحد راهنمایان حجاج ستاد مکه اعلام کرد؛

آخرین تمهیدات واحد راهنمایان برای زائران ایرانی در مشاعر مقدسه

حجت‌الاسلام و المسلمین اژدری گفت: راه‌اندازی ۹ مکتب برای هدایت گمشدگان به‌سمت چادر‌های ایرانی، استقرار نیرو با کاور‌ها و پلاکارد‌های زردرنگ، اختصاص شماره تلفن و ماشین برقی از جمله اقدامات واحد راهنمایان ستاد مکه برای ایام تشریق در حج ۱۴۰۳ است.
کد خبر: ۶۷۲۶۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۶ - 12June 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام و المسلمین «حسین اژدری» مسئول واحد راهنمایان حجاج ستاد مکه در گفت‌وگویی آخرین تمهیدات این واحد برای زائران ایرانی در مشاعر مقدسه را تشریح کرد.

آخرین تمهیدات واحد راهنمایان برای زائران ایرانی در مشاعر مقدسه

وی افزود: در رابطه با فعالیت واحد راهنمایان در مشاعر مقدسه به‌ویژه در عرفات و مِنا، جلساتی با دست‌اندرکاران کشور میزبان و اعضای ستاد بحران و تدارکات برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین اژدری اضافه کرد: چادر واحد راهنمایان در عرفات روبه‌روی چادر بعثه مقام معظم رهبری قرار دارد و مناطقی را که پیش‌بینی می‌شود زائران در آنجا گم شوند شناسایی و نیرو‌های خود را در آن مناطق مستقر خواهیم کرد که از جمله این اماکن، ورودی و خروجی «جبل‌الرحمة» است که با توجه به حضور گسترده زائران، این منطقه برای ما بسیار حساس و مهم است.

مسئول واحد راهنمایان ستاد مکه در ادامه از زائران ایرانی خواست در صورتی که لزومی ندارد، به‌سمت جبل‌الرحمة نروند و اگر به این مکان مراجعه کردند، از نیرو‌های ایرانی که با کاور‌های زردرنگ مستقر هستند، راهنمایی بگیرند.

وی گفت: ۱۰ نیروی ایرانی با پلاکارد‌های زردرنگ بزرگ با عنوان «به‌سمت چادر‌های ایرانی» در ورودی جبل‌الرحمة مستقر می‌شوند و در خیابان ۶۰۰ و ۶۰۲ عرفات نیز برای انتقال زائران، دو ماشین برقی مستقر خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام اژدری گفت: در هر مکتبی در عرفات دو نیرو حضور خواهند داشت و با توجه به اینکه نیرو‌های این مکاتب آشنا به مسیر‌ها و چادر‌ها هستند، گمشدگان را به چادر‌های محل استقرار خود راهنمایی و تحویل می‌دهند.

وی یادآور شد: فعالیت ما در عرفات از ظهر روز هشتم ذی‌الحجه به افق عربستان آغاز خواهد شد و تا بعد از ظهر روز نهم ذی‌الحجه که زائران به‌سمت مِنا حرکت می‌کنند، ادامه دارد.

حجت‌الاسلام اژدری درباره فعالیت این واحد در مِنا گفت: عمده کار این واحد در مِنا مربوط به بحث جمرات است که شیفت‌بندی لازم در این زمینه صورت گرفته و نفرات مشخص شده‌اند و در نقاط رفت و برگشت جمرات راهنمایان ایرانی مستقر خواهند شد.

مسئول واحد راهنمایان از زائران ایرانی خواست که در مسیر رفت و برگشت جمرات به راهنمایان ایرانی با کاور زردرنگ توجه کنند و از مسیری که آنها مشخص می‌کنند، استفاده کرده و در مسیر‌های انحرافی تردد نکنند. 

وی افزود: زائران ایرانی در صورتی که در جمرات مسیر را گم کردند می‌توانند با شماره تلفن همراه ۰۵۶۱۹۶۶۲۳۸ تماس بگیرند و موقعیتشان را به ما اعلام کنند.

اژدری تصریح کرد: کارت نُسُک طراحی شده از سوی وزارت حج عربستان، در بحث شناسایی موقعیت زائران در مشاعر مقدسه کمکی نخواهد کرد، بنابراین ما از زائران می‌خواهیم در صورت گم کردن مسیر در عرفات و منا حتما به ۹ مکتبی که در مشاعر مقدسه داریم، مراجعه کنند.

وی در پایان گفت: اگر زائران ایرانی جایی احساس کردند که مسیر را گم کرده‌اند و نیرو‌های ایرانی با کاور‌های زردرنگ حضور ندارند، خیلی به مسیر خود ادامه ندهند و در صورت امکان به نیرو‌های پلیس مستقر مراجعه و یا با شماره تلفن همراه ذکر شده تماس بگیرند.

انتهای پیام/ ۱۱۸

نظر شما
پربیننده ها