مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قم عنوان کرد:

ضرورت تشکیل انجمن هنرمندان جهاد و مقاومت/ ۸۷۰ سوژه مربوط به دانشنامه دفاع مقدس استان قم احصا شده است

حجت الاسلام «لقمانپور» با تاکید بر ضرورت تشکیل انجمن هنرمندان جهاد و مقاومت استان قم گفت: تعداد ۸۷۰ سوژه منحصر به استان قم در دوران دفاع مقدس احصا شده که پرداختن به هر یک می‌تواند منشاء یک یا چندین اثر هنری باشد.
کد خبر: ۶۷۲۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۶ - 12June 2024

ضرورت تشکیل انجمن هنرمندان جهاد و مقاومت/ ۸۷۰ سوژه مربوط به دانشنامه دفاع مقدس استان قم احصا شده استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، حجت الاسلام «علی لقمانپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم امروز در نشست اعطاء احکام داوران هشتمین دوره جشنواره استانی فانوس اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) بار‌ها استفاده از ابزار هنر را برای معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت و ماندگاری آن، مورد تاکید قرار دادند.

وی افزود: خداوند متعال هنرمند قهاری است که به عنوان نمونه در همایش بزرگ حج ابراهیمی، بندگان خود را از سراسر جهان دور خانه خود جمع می‌کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم تاکید کرد: بزرگترین هنر نزد مردم ما بخصوص جوانان است که در طول دفاع مقدس اجازه ندادند حتی یک ذره از خاک میهن اسلامی در دست دشمن باقی ماند.

وی با تاکید بر اینکه ضرورت دارد وجوه علمی، حماسی و معنوی دفاع مقدس با روش‌های هنری برای جامعه بازگو شود، گفت: ما مصادیق زیادی از نخبه‌های علمی و ... در دوران دفاع مقدس داریم که لازم است هر یک جداگانه مورد واکاوی قرار گیرد.

لقمانپور گفت: حدود ۸۷۰ سوژه مربوط به نقش استان قم در دوران هشت سال حماسه و ایثار احصا و در دانشنامه دفاع مقدس استان ثبت شده که بایستی به آن پرداخته شود.

وی افزود: بمباران ۵۲ نقطه شهری از جمله محفل روضه فاطمیه در چهارراه سجادیه قم در دیماه ۱۳۶۵، یکی از مصادیق قابل توجه و ارزشمندی است که می‌توان به زبان هنر، آن را منعکس کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با اشاره به دور دوم سفر ریاست جمهوری به قم گفت: در این سفر خاطره انگیز و به یاد ماندنی، با عنایات شهید آیت الله رئیسی، مبالغ قابل توجهی بودجه جهت موزه جذب شد.

وی ابراز کرد: علاوه بر آن ما در تلاش هستیم که زیرساخت‌ها را برای آماده سازی دکور‌های متناسب با فضای دفاع مقدس و استفاده از استودیو‌های ضبط صدا و تصویر و ... فراهم کنیم.

لقمانپور فعالیت کتابخانه تخصصی دفاع مقدس با ثبت ۱۴ هزار جلد کتاب و اتصال آن به کتابخانه‌های سراسر کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: برای موزه دفاع مقدس نیز ۱۳ گالری پیش بینی شده و اینفوگرافی عملیات ها، فرماندهان شهید، یگان‌ها و هر آنچه برای تولید یک اثر هنری لازم است، نیز طراحی و آماده سازی شده است.

وی همچنین بر ضرورت تشکیل انجمن هنرمندان جهاد و مقاومت استان قم و بهره گیری از ظرفیت‌های هنری اعضای آن به منظور ترویج هنرمندانه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، تاکید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار