سرپرست حجاج ایرانی:

تمام سرمایه ما زائران هستند

حجت‌الاسلام و المسلمین نواب گفت: تمام سرمایه ما زائران هستند و در تلاشیم که اعمال و مناسک آنها به‌درستی انجام بشود. اکنون که سطح دانش افراد جامعه بالا رفته است، خدا را شکر روحانیون اهل سنت ما هم از نظر دانش در سطح بسیار خوبی هستند و اقدامات لازم را برای رشد عزیزانمان انجام خواهیم داد.
کد خبر: ۶۷۲۸۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۸ - 13June 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام و المسلمین «سید عبدالفتاح نواب» نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی روز گذشته (چهارشنبه، ۲۳ خرداد) در جمع روحانیون اهل سنت کاروان‌های حج ۱۴۰۳ در مکه مکرمه، ضمن گرامیداشت یاد شهدای جمعه خونین مکه که در سال ۱۳۶۶ به شهادت رسیدند، در سخنانی اظهار داشت: در مسئله انتقال زائران ایرانی به عرفات و انجام مناسک، سال گذشته مراتب نظر و گلایه زائران را به مسئولان حج کشور میزبان منتقل و امسال هم از آنها درخواست شد تا در این روند، مدیریت همه‌جانبه و جامع‌نگر داشته باشند.

وی افزود: با توجه به جانمایی محل اسکان زائران ایرانی در شرق مِنا و حضور کاروانی در رمی جمرات در غرب مِنا، فریضه نماز ظهر عید قربان به تعویق خواهد افتاد. هر چند امسال با توجه به گرمای شدید جهت تهیه چتر برای زائران اقدام شده است، ولی تسهیل و امکان دسترسی برای استفاده از آبخوری‌های طول مسیر برای اینکه حجاج گرمازده نشوند، ضرورت دارد.

تمام سرمایه ما زائران هستند

سرپرست حجاج ایرانی تصریح کرد: تمام سرمایه ما زائران هستند و در تلاشیم که اعمال و مناسک آنها به‌درستی انجام بشود. اکنون که سطح دانش افراد جامعه بالا رفته است، خدا را شکر روحانیون اهل سنت ما هم از نظر دانش در سطح بسیار خوبی هستند و اقدامات لازم را برای رشد عزیزانمان انجام خواهیم داد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت وحدت و انسجام میان شیعه و سنی را مثال‌زدنی عنوان و تاکید کرد: با وجودی که خیلی‌ها تلاش کردند اتحاد میان ما را از بین ببرند، ولی عزیزان روحانی شیعه و سُنی مانع این کار شدند. امیدواریم با همکاری کشور میزبان امسال برای نخستین بار در حج تمتع با حفظ حرمت افراد انتخابات را برگزار کنیم و زائران به نامزد مورد علاقه خود به‌عنوان رئیس‌جمهور رأی دهند.

سرپرست حجاج ایرانی در پایان، یاد و خاطره رئیس جمهور شهید و دیگر شهدای خدمت را گرامی داشت و یادآور شد: هرگاه در موضوع حج به مسئله‌ای برمی‌خوردیم، مرحوم امیرعبدالهیان حتی اگر در مأموریت بود، به کار‌ها رسیدگی می­‌کرد.

در ابتدای این مراسم، حجت‌الاسلام و المسلمین «محمدصادق عرب» رابط اهل سنت در سخنانی به تشریح و ارزیابی فعالیت و عملکرد روحانیون اهل سنت پرداخت. همچنین مولوی «اسحاق مدنی» رئیس شورا و آخوند «گلدی کمالی» و شیخ «خلیل افرا» از اعضای شورای افتاء اهل سنت در حج امسال مطالبی را در ارتباط با احکام و مناسک حج بیان کردند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار