نماینده ولی فقیه در استان البرز:

کنگره شهدا باید تمدن ساز باشد

 آیت الله «حسینی همدانی» با بیان اینکه کنگره شهدا باید تمدن ساز باشد، گفت:کنگره شهدای استان البرز بستری برای تجدید عهد با شهدا است.
کد خبر: ۶۷۲۸۷۱
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۵ - 13June 2024

کنگره شهدا باید تمدن ساز باشدبه گزارش دفاع‌پرس از البرز، آیت الله «سید محمد مهدی حسینی همدانی» نماینده ولی فقیه در استان البرز در همایش بزرگ «عهد خادمی» که با حضور مسئولان ارشداستان البرز برگزارشد، اظهارداشت: کنگره شهدا نباید درگیر کلیشه‌های اداری باشد بلکه در جهت نهادینه کردن فرهنگ و معارف شهدا باید از ظرفیت‌های هنری به نحو شایسته‌ای استفاده کند و بستر ساز تمدن نوین اسلامی باشد.

وی افزود: در میان انواع هنر‌ها فیلم و سینما به طور خاص می‌تواند در ترویج فرهنگ و معارف شهدا موثر باشد و در این راستا باید از این بستر در جهت انتقال معارف شهدا به نسل جوان استفاده شود.

آیت الله همدانی با اشاره به اینکه اگر ما امروز در روایتگری و تبیین فرهنگ شهدا نکوشیم دشمن روایتی مجعول را در اختیار جوانان ما قرار خواهند داد، تصریح کرد:کنگره شهدا باید زمینه مشارکت حداکثری مردم و جذب ایده‌های ناب در ترویج فرهنگ شهدا را سبب ساز شود.

وی افزود: علاوه بر شهدا باید در مقوله دوستان و رفقای شهدا به صورت ویژه و تخصصی فعالیت شود و میراث معنوی آنها در اختیار افشار مختلف جامعه قرار گیرد.

امام جمعه کرج با تاکید بر اینکه دانش آموزان از سن کودکی بایدبا فرهنگ و معارف شهدا آشنا شوند، خاطرنشان کرد:تبیین زندگی شهدا برای نسل جوان باید یکی از مهمترین محور‌های اجرایی کنگره شهدا باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها