مسئول سازمان بسیج فرهنگیان:

دیپلماسی آموزشی در آموزش و پرورش احیا می‌شود

صدیقی گفت: فضای رسمی آموزش‌و‌پرورش سال‌ها از دیپلماسی آموزشی غافل بوده اما به دنبال فعال کردن آن با پیشرانی معلمان هستیم. 
کد خبر: ۶۷۲۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۲ - 13June 2024

دیپلماسی آموزشی در آموزش و پرورش احیا می‌شودبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، اولین دوره ملّی صراط با محوریت موضوع تخصصی دیپلماسی آموزشی، امروز با حضور خانواده شهید «حسین امیرعبدالهیان» در اردوگاه امام رضا (ع) مشهد برگزار شد. 

«سجاد صدیقی» مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور در افتتاحیه دوره ملّی صراط اظهار داشت: دیپلماسی آموزشی سال‌ها مورد غفلت بوده و ما به دنبال فعال کردن این فضا و گفت‌و‌گو توسط جامعه معلمان هستیم.

وی افزود: فضای رسمی آموزش‌و‌پرورش سال‌ها از دیپلماسی آموزشی غافل بوده و ما امروز اصرار داریم این مهم با پیشرانی معلمان محقق شود. 

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان تصریح کرد: تمدن غرب طراحی خود را متوقف به یک نگاه بومی، محلی و منطقه‌ای نکرد بلکه آنچه طراحی شد برای کل دنیا بود. در همین‌ رابطه جهانی بودن تغییرات ۲۰۰ ساله اخیر را می‌توان فهم کرد.

صدیقی گفت: در همین رابطه امام خمینی (ره) فهم اتفاقات بین‌اللملی را به درستی داشتند‌ مختصات انقلاب اسلامی بومی و منطقه‌ای نیست و طرح اقدام امام راحل کاملاً جهانی بود.

وی یادآور شد: بعد از انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) تکلیف خاص بر دوش معلمان گذاشت. معلمان باید نبی باشند و در این جهت معلم‌ها دعوت به یک اقدام و عمل جهانی شدند. وقتی امام معادل معلمی را انبیا می‌بیند یک مفهوم جدید زایش می‌شود.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان با اشاره به اقدامات آینده معلمان انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: فعل و عمل معلم باید ابعاد جهانی پیدا کند چراکه همه‌ معلم‌ها دعوت به یک اتفاق بزرگ و نقش انبیایی شده‌اند. این حقیقت یک معلم جهان وطن است.

در بخش دیگری از این مراسم فرزند شهید امیرعبدالهیان در سخنانی بیان داشت: معلمی برای پدر از همه چیز با ارزش‌تر بود و همیشه خود را یک معلم می‌دانست. روز یک‌شنبه که به شهادت رسیدند فردای آن روز قرار بود کلاس درس‌شان در دانشگاه برگزار شود‌.

در پایان این مراسم از پوستر «معلم جهان‌وطن» با محوریت شخصیت شهید «حسین امیرعبدالهیان» توسط خانواده این شهید والامقام رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار