حجت الاسلام نمازی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

آمیخته شدن فرهنگ دینی به فرهنگ غربی، مهمترین هجمه در تربیت فرزندان است

رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به هجمه فرهنگی غرب، گفت: مهمترین خطر در بحث تربیت فرزندان این است که فرهنگ دینی با فرهنگ غربی آمیخته شود و راه نجات ما تمسک یافتن به فرهنگ اهل بیت(ع) است.
کد خبر: ۶۷۲۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲ - 23January 2016

آمیخته شدن فرهنگ دینی به فرهنگ غربی، مهمترین هجمه در تربیت فرزندان است

حجت الاسلام و المسلمین نمازی رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح در گفتوگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس با اشاره به اهمیت تربیت اسلامی فرزندان در مکتب اهل بیت(ع) عنوان کرد: بنابر روایت پیامبر فرزندان را باید با سه ویژگی تربیت کرد. این سه ویژگی یکی حب نبی، یعنی کاشتن محبت پیامبر در دل فرزندان، دوم حب اهل بیت(ع) یعنی محبت اهل بیت را به فرزندانتان آموختن و سوم تلاوت قرآن است که به کودکانمان بیاموزیم.

وی افزود: این موضوع نشان دهنده این است که با این سه ویژگی امنیت روحی، فکری و الهی ایجاد میشود و تربیت درست شکل میگیرد. در روانشناسی جدید هم قالب اصلی تصحیح روابط پدر و مادر است. اگر ارتباط صحیح بین پدر و مادر شکل بگیرد، فرزند به درستی تربیت میشود.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح به برنامههای این نهاد نیز اشاره و تصریح کرد: ما در برنامههای عقیدتی سیاسی سری کلاسهای مهارت زندگی و ارتباط خانواده را داریم که روابط را تصحیح میکند و آموزش میدهد چطور رابطه صحیح اسلامی داشته باشیم. از طرفی بحث تلاوت قرآن و محبت اهل بیت(ع) و پیامبر(ص) نیز در این کلاسها دنبال میشود.

حجت الاسلام نمازی با اشاره به سن تربیت فرزندان گفت: در روایات آمده است که تربیت قبل از شکل گیری نطفه انسان صورت میگیرد. یعنی پدر و مادر از ابتدا در این تربیت نقش دارند. این از موارد تربیتی است که اعتقاد داریم اول باید خودمان را و بعد بچه را تربیت کنیم.

وی در همین رابطه ادامه داد: کودک از همان دورانی که در شکم مادر شکل میگیرد باید تربیت شود. باید توجه داشت تربیت یک پروسه است و لحظهای نیست. باید از یک جایی آغاز و در جایی دیگر به پایان برسد. تربیت در اسلام به سه دوره تقسیم شده است که هر کدام بحث مفصل در روانشناسی جدید دارد.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اصلی ترین هجمه امروز نسبت به تربیت فرزندان گفت: دوری از فرهنگ اهل بیت مهمترین خدشه امروز به تربیت فرزندان است. موضوعی که در بحث تخریب فرهنگی صورت گرفته جنگ نرم است و اینکه اندک اندک قبح بسیاری از مسائل ریخته میشود.

وی با اشاره به هجمه فرهنگی غرب اضافه کرد: مهمترین خطر امروز این است که فرهنگ غرب را وارد فرهنگ دینی کنیم. مقام معظم رهبری از شبیخون فرهنگی صحبت کردند و تاکید داشتند که اگر میخواهیم آسیبی به ما نرسد باید متمسک به فرهنگ اهل بیت شویم و برای ایجاد امنیت فرهنگی باید امنیت دینی ایجاد کنیم و برای ایجاد امنیت دینی باید آگاهی به وجود آید و براساس تعلیم و تعلم دینی و اسلامی جلو برویم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار