مسئول حمل و نقل و تردد بین شهری در مکه:

عملیات انتقال زائران شیعه به عرفات آغاز شده است

رضایی گفت: عملیات انتقال زائران اهل تشیع کشورمان به سرزمین عرفات آغاز شده است و تا آخرین ساعات روز جمعه ادامه خواهد یافت.
کد خبر: ۶۷۲۹۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۹ - 14June 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، «اکبر رضایی» مسئول حمل و نقل و تردد بین شهری در مکه امروز (جمعه، ۲۵ خرداد) در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی حج افزود: به‌دنبال پایان عملیات انتقال زائران اهل سنت به مِنا، عملیات انتقال حدود ۷۶ هزار زائر کشورمان به سرزمین عرفات در قالب حمل و نقل ترددی و طبق برنامه‌ریزی و زمان‌بندی انجام‌شده از بعداز ظهر امروز آغاز شده است.

عملیات انتقال زائران شیعه به عرفات آغاز شده است
وی گفت: راهنمایانی که در اتوبوس‌های زائران برای انتقال به عرفات مستقر شده بودند، به پارکینگ عرفات رفته و پس از تحویل گرفتن اتوبوس‌ها برای انتقال زائران راهی هتل‌ها شده‌اند.

مسئول حمل و نقل و تردد بین شهری در مکه ادامه داد: گروه‌های اول اتوبوس‌ها برای انتقال زائران به مناطق دورتر یعنی مناطق ۳ و ۵ اعزام شده‌اند و به‌همین ترتیب مناطق ۱ و ۲ در ادامه تخلیه خواهند شد.

رضایی با بیان اینکه در عملیات انتقال زائران به عرفات ابتدا بانوان زائر با اتوبوس‌های مکیف (سقف‌دار) منتقل می‌شوند، افزود: در ادامه کار انتقال زائران، با غروب آفتاب عملیات انتقال آقایان آغاز می‌شود که مشکلی به‌لحاظ شرعی به‌وجود نیاید. البته تعداد محدودی اتوبوس مکشوف (بدون سقف) هم همزمان برای انتقال، وارد خط و در مرکز منطقه تحویل می‌شود و از آن برای انتقال آقایان استفاده می‌شود. 

وی با بیان اینکه رمز موفقیت در حمل و نقل ترددی و عملیات اعزام زائران به مشاعر مقدسه، توجه به زمان‌بندی‌ها است، افزود: در ایام تشریق خروج از هتل‌ها، اعزام به‌سوی عرفات، اعزام معذورین از عرفات به مِنا، اعزام به مزدلفه، عزیمت به مِنا و انتقال زائران به هتل‌ها برنامه‌ریزی شده است و با استفاده از حمل و نقل ترددی با همکاری واحد‌های مختلف و شرکت طرف قرارداد در کشور میزبان انجام می‌شود.

انتقال زائران ایرانی به عرفات تا آخرین ساعات روز جمعه ادامه خواهد یافت تا روز شنبه آنان در کنار جبل‌الرحمه فراز‌های دلنشین دعای عرفه را زمزمه کنند.
انتهای پیام/ ۱۱۸

برچسب ها: حج ، عرفات ، مکه ، زائر ، شیعه
نظر شما
پربیننده ها