مسئول خانه فرهنگ ایران در کراچی:

همه حجاج از فرصت حج استفاده کنند و مقابل ستمگری علیه فلسطینیان بایستند/ حجاج خانه خدا در موسم حج فریاد برائت از مشرکین سر دهند

طالبی‌نیا در نشست تخصصی «حج و برائت از مشرکین از دیدگاه قرآن کریم» گفت: در شرایط کنونی که شاهد ظلم آشکار و کشتار مردم مسلمان فلسطین در غزه و رَفَح از سوی رژیم صهیونسیتی و حامیان او هستیم، همه حجاج و مسلمانان باید از این فرصت بزرگ دینی و بر اساس آموزه‌های قرآنی در برابر ستمگری علیه مسلمانان فلسطینی بایستند.
کد خبر: ۶۷۳۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۴ - 15June 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، نشست تخصصی «حج و برائت از مشرکین از دیدگاه قرآن کریم» با حضور نخبگان علمی و چهره‌های مذهبی پاکستان در آستانه برگزاری کنگره عظیم حج ابراهیمی به‌همت خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در کراچی و با همکاری سرکنسولگری کشورمان برگزار شد.

«سعید طالبی‌نیا» مسئول خانه فرهنگ ایران در کراچی در سخنانی با اشاره به نام‌گذاری حج امسال به نام «حج برائت» توسط رهبر معظم رهبر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: در شرایط کنونی که شاهد ظلم آشکار و کشتار مردم مسلمان فلسطین در غزه و رَفَح از سوی رژیم صهیونسیتی و حامیان او هستیم، همه حجاج و مسلمانان باید از این فرصت بزرگ دینی و بر اساس آموزه‌های قرآنی در برابر ستمگری علیه مسلمانان فلسطینی بایستند.

حجاج خانه خدا در موسم حج فریاد برائت از مشرکین سر دهند

وی سکوت علمای سعودی در قبال این همه جنایات ددمنشانه صهیونیست‌ها را غم‌انگیز و دور از مبانی دینی و قرآنی یاد کرد و از علمای راستین و حجاج خانه خدا خواست تا آیین برائت از مشرکین را در موسم حج به هر شکل ممکن به پای دارند.

«حسن نوریان» سرکنسول ایران در کراچی لزوم همبستگی و اتحاد بیشتر مسلمانان جهان برای توقف نسل‌کُشی مردم مسلمان غزه و رفح توسط رژیم کودک‌کُش صهیونیستی را یادآور شد و از حاضرین در این نشست خواست بیش از گذشته روی محوریت برائت از مشرکین در فریضه حج الهی تأکید کنند.

همچنین، شخصیت‌های برجسته مذاهب اسلامی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و رَفَح، بر لزوم اتحاد شیعه و سنی بر مدار دفاع از مردم مظلوم فلسطین به خصوص در ایام حج ابراهیمی تأکید کردند و برائت از مشرکین را مکمل موضوع اتحاد مسلمانان دانستند.

آنان بر این واقعیت تأکید کردند که هدف از برگزاری حج از منظر قرآن کریم صرفاً کسب ثواب شخصی نیست؛ بلکه هدف غایی از حج، افزایش آگاهی مسلمانان جهان از شرایط یکدیگر است و با توجه به وضعیت جاری در فلسطین، حجاج باید بیش از گذشته بر این موضوع تمرکز و برائت از رژیم صهیونیستی و حامیان غربی آن را در اولویت قرار دهند.

شرکت‌کنندگان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت و قرائت فاتحه برای شادی روح شهیدان والامقام سانحه سقوط بالگرد در ایران، تأکید کردند که خدمات ارزشمند آیت‌الله شهید «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور شهید در راستای دفاع از آرمان‌های امت اسلامی و ترویج وحدت میان مسلمین هر‌گز فراموش نخواهد شد.

در پایان، بیانیه‌ای در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکومیت رژیم صهیونیستی صادر شد و به امضای همه حاضران در این نشست علمی رسید.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار