همسر شهید قدیمی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

الگوگیری شهید «قدیمی» از شهید «بابایی»/ مردم ایران در مراسم تشییع سنگ‌تمام گذاشتند

«عزیزخانی» همسر شهید «بهروز قدیمی» در گفت‌وگو با دفاع‌پرس شهید «بابایی» را الگوی کاری و اخلاقی همسر خود معرفی کرد و به بیان برخی آرزوها و خاطرات آن شهید پرداخت.
کد خبر: ۶۷۳۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۰۱ - 18June 2024

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، اردیبهشت ۱۴۰۳ بالگرد حامل آیت الله «سیدابراهیم رئیسی» و همراهان پس از افتتاح سدهای «خدا آفرین» و «قیز قلعه‌سی» در راه بازگشت به استان آذربایجان غربی در نزدیکی روستای «اوزی ورزقان» دچار سانحه شد.

در این سانحه «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه، «مالک رحمتی» استاندار آذربایجان شرقی، آیت الله «سید محمدعلی آل هاشم» امام جمعه و نماینده ولی فقیه وقت تبریز، «سیدمهدی موسوی» رئیس یگان حفاظت رئیس‌جمهور و کادر پروازی بالگرد حامل رئیس جمهور با نام‌های «سید طاهر مصطفوی»، «محسن دریانوش» و «بهروز قدیمی» به شهادت رسیدند.

شهید «بابایی» الگوی همسرم بود/ شهید «قدیمی» علاقه زیادی به پرواز داشت

 

خبرگزاری دفاع مقدس در همین راستا با «لیلا عزیزخانی» همسر شهید «بهروز قدیمی» سرهنگ دوم فنی بالگرد حامل رئیس‌جمهور گفت‌وگویی انجام داده که ماحصل آن را در ادامه می‌خوانید.

دفاع‌پرس: لطفا از ویژگی شهید برایمان بگویید.

شهید ما خیلی مردم‌دار و ساده‌زیست بود و علاقه زیادی به شغل خود داشت و در وظایف خود هیچ‌گاه کم‌کاری نمی‌کرد و کار را به بهترین شکل انجام می‌داد؛ ایشان خالصانه خدمت کرد و این باعث شد مزد خود را با شهادت بگیرد. 

دفاع‌پرس: شهید قدیمی در چه ماموریت‌هایی حضور داشت؟ 

طی ۱۶ و ۱۷ سال گذشته در ماموریت‌های زیادی شرکت می‌کرد؛ هر سال در پنج شش ماموریت حضور پیدا می‌کرد و همیشه دلمان قرص بود، چون کادر پروازی که با ایشان بودند خیلی با سابقه و از نفرات برتر کشور بودند. همه ماموریت‌های شهید قدیمی مهم بودند.

دفاع‌پرس: علت علاقمندی شهید قدیمی به ارتش چه بود؟

شهید قدیمی علاقه زیادی به پرواز داشت و همیشه می‌گفت وقتی که وارد نیروی هوایی شدم به شوق پرواز وارد این نیرو شدم و در مسیری قرار گرفت که پروازی شد. شهید قدیمی ۱۷ سال جزو کادر پرواز بود و از این جهت بسیار خوشحال بود.

دفاع‌پرس: شهید قدیمی درباره وطن و کشورمان چه نظری داشت؟

همه ما علاقه ویژه‌ای به وطن داریم. شهید «قدیمی» دوست داشت کشورمان همیشه سربلند و در دنیا برتر باشد. مردم ایران در مراسم تشییع سنگ‌تمام گذاشتند و حقیقتا با ما ابراز همدردی کردند و ما را تنها نگذاشتند و این برای ما بسیار دلگرم‌کننده است.

دفاع‌پرس: الگوی شهید قدیمی چه کسی بود؟

شهید «بابایی» الگوی شهید ما بود و زمانی که فیلم «شوق پرواز» پخش می‌شد بسیار از شهید بابایی سخن می‌گفت. 

دفاع‌پرس: چه توصیه‌ای به مردم برای حضور در انتخابات دارید؟

همه ما در قبال نظام و انقلاب اسلامی وظیفه داریم و باید در انتخابات شرکت کنیم. سرنوشت کشورمان به دست مردم رقم می‌خورد. شهید «قدیمی» همیشه در انتخابات شرکت می‌کرد و ما باید از شهدا الگوی بگیریم. از ملت ایران تقاضا می‌کنم در انتخابات شرکت کنند.

شهید «بابایی» الگوی همسرم بود/ شهید «قدیمی» علاقه زیادی به پرواز داشت

 

دفاع‌پرس: از وقتی که به ما اختصاص دادید تشکر می‌کنم.

از اینکه به سبک زندگی و سیره شهدا می‌پردازید از خبرگزاری دفاع مقدس تشکر می‌کنیم.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار