خانواده شهید مصطفوی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کردند؛

روش شهید مصطفوی برای ترغیب فرزندان به نماز/ ماجرای عکس یادگاری شهید با تصویر حاج قاسم

خانواده شهید «سید طاهر مصطفوی» در گفت‌وگو با دفاع‌پرس به بیان ویژگی‌ها و سجایای اخلاقی شهید پرداخته و ولایتمداری، وطن‌دوستی و بخشندگی را از جمله صفات بارز شهیدشان برشمردند.
کد خبر: ۶۷۳۰۵۸
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۴ - 19June 2024

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، اردیبهشت ۱۴۰۳ بالگرد حامل آیت الله «سیدابراهیم رئیسی» و همراهان پس از افتتاح سد «خدا آفرین» و سد «قیز قلعه‌سی» در راه بازگشت به استان آذربایجان غربی در نزدیکی روستای «اوزی ورزقان» دچار سانحه شد.

در این سانحه «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه، «مالک رحمتی» استاندار آذربایجان شرقی، آیت الله «سید محمدعلی آل هاشم» امام جمعه و نماینده ولی فقیه وقت تبریز، «سیدمهدی موسوی» رئیس یگان حفاظت رئیس‌جمهور و کادر پروازی بالگرد حامل رئیس جمهور با نام‌های «سید طاهر مصطفوی»، «محسن دریانوش» و «بهروز قدیمی» به شهادت رسیدند.

شهید «سلیمانی» الگوی شهید «مصطفوی»/ شهید «مصطفوی» ولایتمدار، وطن‌دوست و بخشنده بود

 

خبرگزاری دفاع مقدس در همین راستا با خانواده شهید امیر سرتیپ دوم «سیدطاهر مصطفوی»، فرمانده و خلبان پرواز رئیس جمهور گفت‌وگویی انجام داده است که ماحصل آن را در ادامه می‌خوانیم.

دفاع‌پرس: خودتان را برای ما معرفی کرده و از ویژگی‌های شهید برایمان بگویید.

همسر شهید: بنده همسر «سید طاهر مصطفوی» هستم و ۳۱ سال با ایشان زندگی کردم. همسرم دست‌بگیر نیازمندان و بسیار مهربان بود و به همه کمک می‌کرد. هیچ زمان به فرزندان حرف زور نمی‌زد و با عطوفت، مهربانی و شوخی با آنها سخن می‌گفت تا قانع‌شان کند. سیدطاهر معتقد به نماز اول وقت بود و به فرزندان نیز همیشه نماز اول وقت را توصیه می‌کرد.

شهید «سلیمانی» الگوی شهید «مصطفوی»/ شهید «مصطفوی» ولایتمدار، وطن‌دوست و بخشنده بود

راه پدرم را ادامه خواهم داد

دفاع‌پرس: لطفا خودتان را برای ما معرفی کنید و خاطره‌ای از پدرتان برای ما بگویید.

فرزند شهید: بنده «فاطمه‌سادات مصطفوی» هستم. پدرم برای تربیت ما هیچ زمان به زور متوسل نمی‌شد و همیشه با حرف زدن و شوخی ما را قانع می‌کرد. برای تاکید به اهمیت نماز، زمان پخش اذان، با صدای بلند اقامه می‌گفت تا ما را به خواندن نماز تشویق کند. پدرم بسیار بخشنده بود و از بهترین‌های خود می‌گذشت تا به دیگران ببخشد و من بسیار علاقمندم تا راه پدرم را ادامه دهم.

دفاع‌پرس: نظری درباره حضور استثایی مردم در مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای خدمت دارید؟

فرزند شهید: از حضور با شکوه مردم در مراسم تشییع پدرم و شهدا تشکر می‌کنم و طبق توصیه‌های ایشان، از مردم شریف ایران تقاضا دارم پیرو ولایت فقیه باشند.

شهید «سلیمانی» الگوی شهید «مصطفوی»/ شهید «مصطفوی» ولایتمدار، وطن‌دوست و بخشنده بود

پدرم ولایتمدار، وطن دوست و بخشنده‌ بود

دفاع‌پرس: لطفا خودتان را معرفی کرده و از ویژگی‌های پدرتان برای ما بگویید.

فرزند شهید: بنده «سیده بهاره مصطفوی» هستم. برایم بسیار سخت است تا از پدر شهیدم و انسان‌های بزرگ سخن بگویم. پدرم ولایتمدار، وطن‌دوست بود و دست کریم و بخشنده‌ای داشت و هیچ زمان نبود که شخصی از او تقاضای کمک کند و پدرم به او جواب رد دهد. 

پدرم بسیار منظم بود و خیلی به آن تاکید داشت. همیشه نماز اول وقت را به ما توصیه می‌کرد و شخصیتی افتاده و بسیار خاکی داشت. ویژگی‌های مثبت شخصیتی زیادی داشت که علاقمندی به کشور و ولایت‌پذیری بارزترین آنها بود.

دفاع‌پرس: چه خاطره‌ای از پدر شهیدتان بیاد دارید؟

فرزند شهید: بیاد دارم که یک روزی مهمانی داشتیم و پدر برای اولین بار بود که در آن دیدار، واضح نزد کسی قسم خوردند که والله و والله هر کس که امروز پشت رهبری نباشد و از ایشان حمایت نکند عاقبت بخیر نمی‌شود.  پدرم خیلی به کشورمان علاقمند بود و به ما تاکید داشت، با توجه به اینکه انتخابات ریاست جمهوری را در پیش داریم قطعا ملت قدردان این نظام هستند و پای نظام و انقلاب ایستاده‌اند.

پدرم همیشه توصیه می‌کرد که در انتخابات حضور و مشارکت داشته باشیم. بنده نیز توصیه می‌کنم با توجه به اهمیت موضوع انتخابات، ملت ایران همچون همیشه پای صندوق رای حضور یافته و انتخاب اصلحی داشته باشند.

دفاع‌پرس: الگوی پدرتان در زندگی چه کسی بود؟

فرزند شهید: یک چیزی که با قاطعیت می‌توانم به آن اشاره کنم این است که شهادت آرزوی پدرم بود. پس از شهادت ایشان، مادر به ما گفت که پدرم هر ماموریتی که می‌خواست برود، به مادرم می‌گفت آرزو کن که شهید شوم. سال ۱۴۰۱ که در پیاده‌روی اربعین شرکت کردیم در یک بخشی در یکی از موکب‌ها، ماکت شهیدان «سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» قرار داشت و پدرم بین این دو شهید ایستاد و گفت که از من یک عکس بگیر و دعا کن من هم مثل این‌ها شهید شوم. یکی از الگو‌های پدرم، شهید «حاج قاسم» بود که بسیار به این شخصیت علاقه داشت.

دفاع‌پرس: از وقتی که به ما اختصاص دادید تشکر می‌کنم.

فرزند شهید: از اینکه به سبک زندگی و سیره شهدا می‌پردازید از خبرگزاری دفاع مقدس تشکر می‌کنیم.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها