سرپرست حجاج ایرانی:

سرزمین وحی به‌عنوان خاستگاه اسلام شایسته برپایی مراسم برائت است+ فیلم

حجت‌الاسلام و المسلمین نواب در مراسم «برائت از مشرکین» گفت: شایسته است که مراسم برائت از مشرکین در این سرزمین مقدس که خاستگاه اسلام است، انجام شود. امروز رژیم کودک‌کُش صهیونیست و حامیانش مصداق دشمنان اسلام و انسانیت هستند که برائت از آنها جهانی شده است.
کد خبر: ۶۷۳۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۲ - 15June 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، مراسم برائت از مشرکین امروز (شنبه، ۲۶ خرداد) مصادف با نهم ذی‌الحجه (به افق عربستان) با قرائت پیام مقام معظم رهبری و سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین «سید عبدالفتاح نواب» سرپرست حجاج ایرانی در چادر بعثه مقام معظم رهبری در صحرای عرفات برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین نواب در این مراسم در سخنانی با اشاره به اینکه در مقابل هر پیامبر الهی جامعه واکنش‌های متفاوتی داشت، اظهار داشت: گروه نخست مؤمنان‌اند که در ایمان پایبند هستند. گروه دوم منکران که افراد کافرند و گروه سوم که منافقین هستند و در ظاهر به پیامبر ایمان دارند، اما در باطن آن حضرت را قبول ندارند. گروه چهارم هم مشرکین هستند که ادعای ایمان به پیامبر با دلبستگی به عقائد باطل را باهم دارند، و از اعتقادات خود دست بر نمی‌دارند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به این که ما در شبانه‌روز در نماز‌های یومیه ۱۰ بار برائت می‌جوییم، گفت: در سوره حمد مصداق مومنان انعمت علیهم و عبارت «غیر المغضوب علیهم و لاالضالین» مشرکین، کافرین و منافقین است.

سرزمین وحی به عنوان خاستگاه اسلام شایسته برپایی مراسم برائت است+فیلم

سرپرست حجاج ایرانی در ادامه سخنان خود، امام خمینی (ره) را احیاگر مراسم برائت در حج ابراهیمی دانست و گفت: حضرت ابراهیم (ع)، حضرت نوح (ع) و... از پیامبران الهی هستند که بنابر آیات قرآن برائت داشته‌اند، همانطور که در آیه ۴ سوره ممتحنه آمده است: «قَدْ کَانَتْ لَکُمْ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ فِی إِبْرَاهِیمَ وَالَّذِینَ مَعَهُ إِذْ قَالُوا لِقَوْمِهِمْ إِنَّا بُرَآءُ مِنْکُمْ وَمِمَّا تَعْبُدُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ- قطعا براى شما در [پیروى از] ابراهیم و کسانى که با اویند سرمشقى نیکوست آنگاه که به قوم خود گفتند ما از شما و از آنچه به جاى خدا مى ‏پرستید بیزاریم.»

سرپرست حجاج ایرانی در ادامه برائت از کسانی را که غیر خدا را عبادت می‌کردند، از درس‌های حضرت ابراهیم (ع) دانست و گفت: ملاک برائت بیزاری از عقائد ودشمنی با خدا و دوری از رفتار شرک‌آمیز است.

وی رفتار برخی کشور‌های جهان را مغایر با دستورات الهی و فطرت انسانی عنوان کرد و گفت: نبی مکرم اسلام و یاران ایشان بنابر آیه ۲۹ سوره فتح «مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ- محمد (ص) پیامبر خداست و کسانى که با اویند بر کافران سختگیر [و] با همدیگر مهربانند» در مقابله با دشمنان بسیار کوبنده عمل می‌کردند و در میان خود مهربان بودند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: امام راحل و مقام معظم رهبری نیز پیوسته بر برائت وحدت محور تأکید داشته‌اند، یعنی در عین حال که وحدت داریم در مقابل دشمنان انسانیت هم بایستیم و برائت نیز داشته باشیم، همان‌طور که امام خمینی (ره) فرموده‌اند: «حج بی‌روح و بی‌تحرک و قیام، حج بی‌برائت، حج بی‌وحدت و حجی که از آن هدم کفر و شرک بر نیاید، حج نیست.»

وی افزود: مقام معظم رهبری در دیداری که با دست‌اندرکاران حج ۱۴۰۳ داشتند، حج امسال را حج برائت دانستند و بر بهره‌گیری از آموزه‌ها و منش ابراهیمی تأکید کردند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، کعبه را مرکز عبودیت، حریت، هدایت بشریت و خاستگاه اسلام دانست و گفت: شایسته است که مراسم برائت از مشرکین در این سرزمین مقدس که خاستگاه اسلام است، انجام شود. امروز رژیم کودک‌کُش صهیونیست و حامیان مصداق دشمنان اسلام و انسانیت هستند که برائت از آنها جهانی شده است.

سرپرست حجاج ایرانی در پایان گفت: امروز فرهیختگان و دانشگاهیان آمریکا با وجود تمام هزینه‌ای که برای آنها به‌دنبال دارد، از رژیم صهیونیستی برائت می‌جویند و خواهان حمایت از مردم فلسطین و غزه هستند.

در ادامه مراسم برائت از مشرکین حج ۱۴۰۳، پیام مقام معظم رهبری به حجاج بیت‌الله الحرام توسط نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت قرائت و سپس متن عربی پیام خوانده شد و مراسم با شعار ابراز بیزاری و انزجار از رژیم صهیونیستی و آمریکا به پایان رسید.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار