فرمانده انتظامی فارس خبر داد؛

شناسایی و دستگیری کلاهبرداران میلیاردی توسط پلیس فتا فارس

سردار «حبیبی» از شناسایی و دستگیری کلاهبرداران میلیاردی توسط پلیس فتا فارس خبر داد و گفت: با اقدامات فنی و شیوه و شگرد‌های خاص، پلیسی، ۳ نفر به هویت‌های معلوم در خصوص شکایت مردم استان درباره کلاهبرداری سایبری شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی تیمی از افسران پلیس فتا به استان تهران مراجعه و آن‌ها را دستگیر کردند که تاکنون به کلاهبرداری از ۴۰ نفر به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال اعتراف کرده اند.
کد خبر: ۶۷۳۱۴۱
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۶ - 15June 2024
شناسایی و دستگیری کلاهبرداران میلیاردی توسط پلیس فتا فارسبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، سردار «رهام بخش حبیبی» فرمانده انتظامی استان فارس امروز، ۲۶ خرداد ماه در نشستی خبری با خبرنگاران به تشریح اقدامات و کشفیات پلیس فارس طی سه ماه نخست سال ۱۴۰۳ پرداخت و اظهار داشت: پس از شکایت شهروندی در شهر شیراز در پی کلاهبرداری از طریق تماس تلفنی، این پرونده در دستور کار پلیس فتا استان قرار گرفت.
 
وی افزود: این شهروند مطرح کرد که پس از تماس کلاهبرداران به او گفتند که در مسابقات اپراتور‌های تلفن همراه برنده شده و وقتی مال باخته به عابر بانک مراجعه می‌کرد حساب او را خالی کردند. در تحقیقات انجام شده مشخص شد که علی رغم اطلاع رسانی مطبوعات، رسانه‌ها و روابط عمومی فراجا، اما باز هم از هم استانی‌های زیادی با این ترفند کلاهبرداری شده است.
 
سردار حبیبی با بیان اینکه سودجویان با سو استفاده از نیت‌های مردم اقدام به کلاهبرداری کردند، گفت: متهمان علاوه بر کشاندن شاکی پای دستگاه عابر بانک، با مهندسی اجتماعی به اطلاعات موبایل بانک وی دسترسی پیدا کرده و در چندین مرحله از چند حساب، شاکی مبلغ ۵ میلیارد ریال برداشت کرده بودند.
 
فرمانده انتظامی فارس در ادامه این پرونده پرونده پلیس فتا تاکید کرد: با اقدامات فنی و شیوه و شگرد‌های خاص، پلیسی، ۳ نفر به هویت‌های معلوم شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی تیمی از افسران پلیس فتا به استان تهران مراجعه و آن‌ها را دستگیر کردند.
 
این مقام مسئول تصریح کرد: متهمان برای ناشناس ماندن خود با اجاره کردن حساب‌های بانکی و سیم کارت‌های مختلف از دیگران اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده بودند همچنین تا کنون این کلاهبرداران به کلاهبرداری از ۴۰ نفر به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال اعتراف کرده اند.
 
وی به مردم توصیه کرد که برای واریز وجه به حساب عابر بانک آنان و دریافت جوایز نیازی به حضور در کنار دستگاه خودپرداز نمیباشد و از ارائه اطلاعات بانکی خود و رمز‌های بانکی به دیگران خودداری کنند همچنین شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.fata.gov.ir یا از طریق شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های سایبری استان فارس گزارش کنند.
 
سردار حبیبی در بخش دیگری از سخنان خود، سرقت را یکی از عوامل ناراحتی مردم و به خطر انداختن امنیت عمومی جامعه دانست و خاطرنشان کرد: در پی وقوع سرقت‌های، خودرو، منزل احشام قاپ زنی اماکن خصوصی اماکن دولتی و کلاهبرداری توسط مجرمین سابقه دار و حرفه‌ای در سطح شهر شیراز و استان فارس این موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت که با انجام اقدامات شبانه روزی کارآگاهان پلیس آگاهی موفق به شناسایی و انهدام ۸ باند از سارقان و یک باند ۱۲ نفره کلاهبرداری مشارکتی به عنوان خرید اقلام و محصولات کشاورزی با ۴۵ فقره کلاهبرداری از شهروندان شدند.
 
فرمانده انتظامی فارس ادامه داد: در این راستا ۳۰ سارق و کلاهبردار و ۸ نفر خریدار اموال مسروقه دستگیر و در تحقیقات تکمیلی پلیس به ۲۱۰ فقره سرقت و کلاهبرداری (۱۴) فقره سرقت خودرو، ۳۹ فقره سرقت احشام ۸۶ فقره سرقت منزل ۱۰ فقره قاپ زنی، ۱۱ فقره اماکن دولتی ۵ فقره اماکن خصوصی و ۴۵ فقره کلاهبرداری اعتراف
کردند.
 
وی با بیان اینکه ارزش اموال مسروقه مکشوفه حدود ۱۹۰ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: ۲۹ نفر از متهمان دارای سوابق کیفری متعدد هستند و محدوده فعالیت آنان در سطح استان فارس شهر شیراز و استان یزد بوده است.
 
سردار حبیبی در پایان سخنان خود آسایش، امنیت و سلامتی مردم را خط قرمز پلیس عنوان کرد و از عموم مردم نیز خواست تا توصیه‌های کارشناسان پلیس را جدی بگیرند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار