در صحرای عرفات؛

مراسم دعای عرفه حجاج ایرانی آغاز شد

مراسم دعای عرفه هزاران حاجی ایرانی در صحرای عرفات آغاز شد تا این نوای عارفانه امام حسین (ع) را حاجیان حاضر در این سرزمین با گوش جان زمزمه کنند.
کد خبر: ۶۷۳۱۵۹
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۵ - 15June 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، مراسم دعای عرفه در حالی ساعت ۳۰: ۱۴ دقیقه به‌وقت محلی (ساعت ۱۵ دقیقه به وقت تهران) در خیمه بعثه مقام معظم رهبری در صحرای عرفات آغاز شد که از ساعتی پیش از آن در این فضای چندهزار نفری فضای خالی باقی نمانده بود. این مراسم در دمای نزدیک به ۴۵ درجه گرمای صحرای عرفات برگزار در حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام و المسلمین «سید عبدالفتاح نواب» نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی و «سید عباس حسینی» رئیس سازمان حج و زیارت، نمایندگان بیوت مراجع عظام، سفیر و سرکنسول کشورمان در ریاض و جده و جمعی از خانواده شهدا و جانبازان انقلاب اسلامی در مراسم دعای عرفه حضور دارند.

مراسم دعای عرفه حجاج ایرانی در صحرای عرفات آغاز شد

در ابتدای این مراسم، «وحید براتی» از قاریان کاروان قرآنی نور آیاتی از کلام‌الله مجید را تلاوت کرد و سپس «مهدی سلحشور» از مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) زیارت آل یاسین را در حالیکه زائران ندای یا صاحب‌الزمان (عج) را بر لب داشتند قرائت کرد. همچنین تمامی زائران بیت‌الله‌الحرام ذکر ابوالفضل (ع) را یکصدا سر دادند و پیاپی اشک می‌ریختند.

با توجه به محدودیت فضا، امکان حضور همه حجاج ایرانی در این مراسم فراهم نشده است. به همین دلیل، آیین‌های مشابه دیگری نیز در چادر‌های حجاج ایرانی درحال برگزاری است. علاوه بر این در مقابل خیمه بعثه مقام معظم رهبری فرش پهن کرده‌اند و برای پیشگیری از گرما‌زدگی زائران سایه بان‌هایی در فضای باز خیمه نصب شده است.

امسال بیش از ۸۷ هزار و ۶۰۰ زائر ایرانی در سرزمین وحی حضور دارند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار