برنامه های تابستانه کانون امام سجاد(ع) بخش جغین/ از آموزش نماز تا تمرین فوتسال

کانون فرهنگی هنری امام سجاد(ع) بخش جغين برنامه های متنوعی را در قالب طرح «مسجد، کانون نشاط» برای غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان محله فيض آباد تدارک ديده است.
کد خبر: ۶۷۳۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۲ - 15June 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان، با فرا رسیدن فصل تابستان و تعطیلی مدارس و دانشگاه ها، خانواده ها همواره به فکر مدیریت اوقات فراغت نوجوانان و جوانان می افتند و برای یافتن مرکز مطمئنی که بتواند به ذائقه بچه ها به شکلی مناسب پاسخ بدهد دست به کار می شوند.

کانون های فرهنگی هنری یکی از مراکز موثر در زمینه اجرای طرح غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان به شمار می روند که با توجه به قرار گرفتن در فضای معنوی مساجد و همچنین بهره گیری از اساتید متخصص و متعهد در اولویت انتخاب خانواده ها قرار می گیرند.

بخش جغین که هنوز از بسیاری از امکانات و ظرفیت های فرهنگی و هنری و ورزشی نظیر سینما، پلاتو، مجتمع فرهنگی، سالن های ورزشی استاندارد و غیره بی نصیب است، کانون های فرهنگی هنری مساجد باید به تنهایی رسالت جذب کودکان، نوجوانان و جوانان و غنی سازی اوقات فراغت آنان را به دوش بکشند. 
کانون فرهنگی هنری امام سجاد(ع) محله فیض آباد یکی از کانون های فعال این بخش است که برای تابستان امسال برنامه های متنوع و جذابی را در دست اجرا دارد.
رسول راستگو، مدیر کانون فرهنگی هنری امام سجاد(ع) محله فیض آباد در این رابطه، اظهار داشت: همزمان با تعطیلی مدارس طرح غنی سازی اوقات فراغت با عنوان «مسجد، کانون نشاط» به همت کانون آغاز شد.

وی افزود: 30 نفر از پسر بچه های 7 تا 13 سال محله در رشته های آموزش نماز، احکام، روخوانی و روانخوانی قرآن، نقاشی، سرود و فوتسال شرکت کرده اند.
مدیر کانون فرهنگی هنری امام سجاد(ع) محله فیض آباد بخش جغین شهرستان رودان ادامه داد: کلاس های طرح اوقات فراغت کانون همه روزه در دو نوبت صبح و عصر در مسجد ابولفضل(ع) محله فیض آباد برگزار می شود.

وی با بیان اینکه کلاس های طرح اوقات فراغت «مسجد کانون نشاط» تا نیمه شهریور ماه سال جاری ادامه دارد، اذعان کرد: با توجه به بضاعت مالی خانواده های شرکت کنندگان و همچنین نبود حامی مالی، قادر به اعزام بچه ها به اردو حتی درون استانی نیز نیستیم.

بخش جغین از توابع شهرستان رودان که از پیشینه‌ای به قدمت تاریخ برخوردار است، با بهره‌مندی از زمین های حاصلخیز و منابع زیرزمینی آب شیرین، دارای باغ‌های سرسبز و مزارع کشاورزی بوده و لیموترش آن شهرت ملی دارد و با بیش از 18 هزار نفر جمعیت در 4 کیلومتری دهبارز، مرکز شهرستان رودان واقع شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها