مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی تأکید کرد؛

لزوم تبیین نقش و عملکرد جهاد سازندگی در دفاع مقدس به روش‌های مختلف

سرهنگ «فلاحی» بر لزوم تبیین نقش و عملکرد جهاد سازندگی در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تأکید کرد و گفت: تدوین و چاپ کتاب، برپایی نمایشگاه دستاوردهای جهاد، تبیین نقش جهاد سازندگی در دانشنامه دفاع مقدس، مصاحبه با رزمندگان با هدف جمع‌آوری خاطرات از مهم‌ترین مباحثی است که باید با جدیت در مقطع کنونی توسط جهاد کشاورزی دنبال شود.
کد خبر: ۶۷۳۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۹ - 15June 2024

لزوم تبیین نقش و عملکرد جهاد سازندگی در دفاع مقدس به روش‌های مختلفبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان جنوبی، سرهنگ پاسدار «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی برای بررسی و هماهنگی همکاری‌های مشترک در حوزه نشر آثار ماندگار جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس و تبیین جایگاه سنگرسازان بی‌سنگر در پشتیبانی جنگ جهاد با «محمدحسین اکبری» مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی ضمن تبریک هفته جهاد کشاورزی، به ارائه گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی پرداخت و اظهار داشت: نقش اداراتی که مستقیم در دفاع مقدس مؤثر بوده‌اند، باید برای اطلاع اقشار مختلف مردم به بهترین شکل تبیین شود.

سرهنگ فلاحی یکی از این نهادها را جهاد سازندگی دانست و بیان داشت: با آغاز جنگ تحمیلی، جهاد سازندگی با وجود اینکه یک نهاد نظامی نبود اما نقش پشتیبانی و مهندسی رزمی جنگ را بر عهده گرفت و برحسب تکلیف به عنوان یکی از ارکان اصلی جنگ در کنار ارتش و سپاه ورود کرد.

وی تدوین و چاپ کتاب، برپایی نمایشگاه دستاوردهای جهاد، تبیین نقش جهاد سازندگی در دانشنامه دفاع مقدس، مصاحبه با رزمندگان جهاد سازندگی با هدف جمع‌آوری خاطرات را از مهم‌ترین مباحثی دانست که باید با جدیت در مقطع کنونی توسط جهاد کشاورزی دنبال شود و آثار تولید شده با سیر محتوایی در موزه دفاع مقدس استان به نمایش درآید.

«محمدحسین اکبری» مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی نیز در این دیدار، گفت: جهاد سازندگی در عمران و آبادی روستاها و پشتیبانی جنگ جهاد و دوران بعد از جنگ تحمیلی، کارهای ماندگار بسیاری انجام داد که هنوز هم از خدمات آن بهره‌مند می‌شویم.

وی افزود: یکی از وظایف جهاد کشاورزی و ادره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این است که این اقدامات و خدمات را به نسل‌های آینده معرفی کنیم و رشادت‌ها و جانفشانی‌ها را در تقویم تاریخ ثبت و درج کنیم.

مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به گستردگی برنامه‌های کانون سنگرسازان بی‌سنگر خاطرنشان کرد:  خوب است اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و سایر ارگان‌ها و نهادها از این توان عظیم در جهت مأموریت‌هایشان استفاده کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها