استاندار فارس:

نوآوری و بن بست شکنی از ویژگی‌های بارز شهدای مهندس بود

«ایمانیه» گفت: شهدای جامعه مهندسین کشورمان خصوصیت‌هایی بیش از شهدای دیگر داشتند که یکی از آن خصوصیات، نوآوری و بن بست شکنی بود
کد خبر: ۶۷۳۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۹ - 15June 2024
نوآوری و بن بست شکنی از ویژگی‌های بارز شهدای مهندس بودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، «محمد هادی ایمانیه» استاندار فارس امروز، ۲۶ خرداد در یادواره شهدای مهندس استان فارس اظهارداشت: پیش یادواره‌های شهدا در راستای دومین کنگره ملی شهدای فارس در سراسر استان برنامه ریزی شده و در حال اجرا است.
 
وی افزود: ۱۱۰ مهندس استان فارس در دفاع مقدس به شهادت نائل آمدند که در دوران دانشجویی یا پس از فارغ التحصیلی با شجاعت، تخصص و معنویت خود در جبهه‌ها با ظلم به نبرد پرداختند از این رو پایمردی شهدا باعث شد که برای نخستین بار در تاریخ این کشور دشمنان نتوانند حتی یک وجب از خاک کشور ما را جدا کنند و غیور مردانی که به حق ثابت کردند ایران را دوست دارند در مقابل آن‌ها قرار گرفتند.
 
ایمانیه با بیان اینکه شهدا هرچه که داشتند برای پایداری عزیز و اعتقادات اسلامی خود به محضر خداوند هدیه کردند، ادامه داد: شهدای جامعه مهندسین کشورمان خصوصیت‌هایی بیش از شهدای دیگر داشتند که یکی از آن خصوصیات، نوآوری و بن بست شکنی بود چراکه در دورانی که شدت تحریم‌ها بالا بود و توان سخت افزاری کشورمان بسیار ضعیف بود، خلاقیت و نوآوری مهندسان باعث شد که عرصه رزم در جبهه‌های نبرد برای رزمندگان اسلام فراهم شود.
 
استاندار فارس، احداث پل‌هایی بی نظیری همچون بعثت در دوران دفاع مقدس را مورد توجه قرار داد و گفت: شهدا دلداده کشور و دین و اعتقادات خود بودند و در دنیای معاصری که ایثارگری و فداکاری برای حفظ هم نوع و ارزش‌ها کم رنگ شده، انسان‌هایی نظیر شهدا خداوند متعال اراده کرد که ایران اسلامی پرورش و رویش کنند.
 
بنابه گفته نماینده عالی دولت در استان فارس، کاروان شهدا امروز همچنان ادامه دارد و شهدایی همچون امنیت، سلامت، مدافع حرم و …. در زمان‌های مختلف به این کاروان می‌پیوندند.
 
وی با بیان اینکه گم شده زمان امروزمان را می‌توانیم با خواندم سیره شهدا پیدا کنیم، اضافه کرد: پایبندی به اعتقادات نظیر برپایین نماز، مراسم دعا و… از دیگر ویژگی شهدا است و کمبود انسان‌هایی همچون شهیدان امروز در جهان ما احساس می‌شود تا به اصول اخلاقی و انسانی توجه داشته باشد.
 
ایمانیه با تاکید بر اهداف دومین کنگره ملی شهدای فارس، اظهار کرد: امروز هدف برگزاری کنگره‌های شهدا این است که این الگو‌هایی نظیر شهدا را مجددا برای مردم جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان توضیح داده شود و بدانند در چه کشور پر افتخاری زیست می‌کنند تا در نقشه‌های شوم دشمن مبنی بر هویت زدایی از نسل جدید کشورمان، ضمن حفظ هویت خود از راه حق جدا نشوند.
 
استاندار فارس تصریح کرد: شهیدانی همچون سردار حاج قاسم سلیمانی و آیت الله رئیسی دنباله رو شهدا بودند و خداوند بهترین پاداش را در اوج عزت، احترام و فداکاری به آن‌ها عطا کرد. 
 
ایمانیه با اشاره به شخصیت والای رئیس جمهور شهید ایران، گفت: شهید آیت الله رئیسی در سفر‌های خود توجهی به معنویات داشت از این رو در مسیر‌ها دائم به ذکر تسبیح خداوند، دعا و نماز مستحبی می‌پرداخت و پس از شهادت ایشان، با تشییع با شکوه شهدای خدمت و شهید آیت الله رئیسی دشمنان نتوانستند منکر عظمت حضور مردم در تشییع شهید رئیسی شوند و این تشییع نمونه‌ای از تقدیر خداوند از بندگان صالح خود است.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار