نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

ضرورت اجرای طرح گشت ارشاد مسئولان و برپایی فضای رقابتی سالم در انتخابات

آیت الله «محمدی لائینی» بر ضرورت اجرای طرح گشت ارشاد مسئولان و برپایی فضای رقابتی سالم در انتخابات پیش‌رو تأکید کرد.
کد خبر: ۶۷۳۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۲ - 15June 2024

ضرورت اجرای طرح گشت ارشاد مسئولان و برپایی فضای رقابتی سالم در انتخاباتبه گزارش دفاع‌پرس از مازندران، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان نور، اظهار داشت: موضوع مسجد و نماز در کشور اسلامی به‌خصوص بعد از پیروزی انقلاب بسیار مهم است، به فرموده امام راحل این انقلاب برآمده از مساجد و حسینیه‌هاست، خیلی باید مساجد ما کم مشکل‌تر و بارونق‌تر باشند.

وی افزود: به گونه‌ای نباشد که مردم را از دایره اداره مسجد دور کنیم و در حاشیه بگذاریم ما شیعیان هزار و ۴۰۰ سال تمام تشکیلات دینی، فرهنگی و مذهبی خودمان را با مردم پیش بردیم، حکومت‌ها با ما نبوده و از نگاه ما هم مشروع نبودند و ما با همین مردم، اصلا قضاوت و دادگستری مردم همین علما بودند، پایگاه علما هم مسجد‌ها بوده است.

آیت الله محمدی لائینی اعلام کرد: روحانی و امام جماعت، سازمان تبلیغات، هیات امنا، اداره اوقاف، پایگاه‌های بسیج خواهران و آقایان، کانون‌های فرهنگی مساجد، فرهنگ و ارشاد متکفل امور مساجد هستند، در کنار آن تشکیلاتی به نام امور مساجد دو سه سالی است که در مازندران تاسیس شده است، قطعا در همه حوزه‌های مذکور مشکلاتی هست. 

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر اینکه باید به سمت کم کردن مشکلات به‌ویژه در خود مسجد شد و گفت: مسجدی که در درون خودش مشکل دارد چگونه می‌تواند محله مهدوی پیاده و اداره کند، امام جمعه هم چشم بینا و ناظری است که می‌تواند مساجد را مدیریت کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: ورود میراث فرهنگی به یک مسجدی که قدمت پیدا کرده به‌معنای تعطیل شدن نماز و امورات فرهنگی نیست.

این مسئول مسئله امر به معروف و نهی از منکر را هم یک مسئله فردی و هم جمعی یعنی هم مردم و هم حکومت دانست و عنوان کرد: زمینه‌های رواج خوبی‌ها و کاهش منکرات باید فراهم شود، طرح رئیس جمهور شهید فقید با عنوان «گشت ارشاد مسئولان» خوب است، بنده گفتم به موازات حمایت از طرح نور از گشت ارشاد مسئولان هم حمایت می‌کنم، بنابراین برای مسئولان هم باید یک نظارتی صورت بگیرد، همه باید کمک کنیم به این حوزه، این بخش نیز مشکلات خودش را دارد، اما وجود مشکلات به‌معنای این نیست که صورت مسئله را پاک کنیم.

وی تاکید کرد: فعلا اولویت ما انتخابات است، باید برای اینکه این عملیات و حماسه بزرگ به نحو احسن انجام بگیرد تلاش کنیم، البته فضای تسالم و رفاقت هم برپا باشد و نامزد‌ها در رقابت از تخریب پرهیز کنند، همه رفیق هستیم و به جلو می‌رویم، هر کسی تبلیغات خودش را داشته باشد، اما در مجموع حضور حداکثری اتفاق بی‌افتد.

آیت الله محمدی لائینی در پایان یاد و خاطره شیخ «فضل الله نوری»، شهید «عباسعلی ناطق نوری» و دیگر شهدای شهرستان نور و مناطق اطراف را گرامی داشت.

در این نشست حجت الاسلام رحمت الله حاجی زاده امام جمعه نور به عنوان رئیس امر به معروف و نهی از منکر نور معرفی شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار